THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

me. age at now =DD

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

:)

y.o.u ! my follower =DD

you. likelike!

20130101

already 2013 :)




They said superheroes only exist in the fantasy world . False , Nabi Muhammad S.A.W was a superhero , He saved Islam . A truly inspiration . :)

Assalamualaikum WBT .


first nak cakap .
" cis betoi lupa nak update blog semalam sebab baru ingat kata hari ni tahun baru . "
btw , selamat tahun baru buat semua aina ucapkan . hewhewhew  bajet gunakan nama .
semoga kita sentiasa di bawah lindungan dan kasihsayang-Nya , Allah Azza Wa Jalla . 
selalunya , bila masuk tahun baru , mesti cakap pasal azam .
oh azamm !

okeyla , azam tahun lepas aku takdan nak buat sebabnya aku sibuk spm , so aku takleh tengok tercapai ke dok azam tu . cis betoi . 
btw , mestilah tahun lepas aku nak dapat 11 A dalam spm aku kan , and kita tengoklah azam aku tu tercapai ke tidak dalam bulan 3 nih . 
kalau tercapai , alhadulillah :) kalau tak , takpe insha-Allah ada rezeki kat mana-II tu . 
semua perkara ada sebabnya kan ?

kiranya , hari ni officially aku bukan budak sekolah lagi lainlah kalau aku kena ambik form 6 tapi harap-II aku tak ambik la sebab aku dah rancang path aku .
 tapi , macam biasa , manusia hanya merancangkan , Allah yang menentukan kan ?
pasal cuti aku yang agak lama ni , yang aku kata banyak aktiviti nak buat tu , actually banyak yang terkandas .
sumpah aku sedih tapi everything happens for a reason kan ?
aku takleh kerja melainkan kat pasarmalam je sebabnya abah aku kata time ni je boleh duduk lama-II dengan parents . betul cakap abah . so aku ikut lah .
and depa kata duit aku tu dah cukup banyak dah untuk budak macam aku , tapi takpe , aku akan usahakan untuk kumpul jugak sebab aku taknak susahkan parents aku sangat :)
pasal masak , aku tak mulakan lagi sebabnya aku 24 jam takde kat rumah asyik pi keyyel je . hewhewhew , lepas abah aku sibuk , aku belajar masak dengan abah , dont worry my future husband HAHA . okey merepek .
muzik pulak , abah aku baru tanya semalam , tapi kesian pulak kat dia nak kena hantar aku kat jitra , bukannya dekat .  
lagi apa eh , ha pasal yang kampui-II semua tu , semua aku dah buat and aku sangat-II la berpuas hati . hewhew .
ha , lesen pulak aku baru je daftar and start sabtu nih . agak-II aku ni orang last kot yang pi daftar . nvm .
okeyla cukup cerita pasal cuti aku nih .

btw , balik tajuk azam tadi . * boleh nampak dak jauh mana aku melalut kat atas nih --'
azam duakosongsatutiga aku ,
hmm , jom checklist , aku taknak tunggu hari esok sebab takut lupa macam tahun lepas . cis betoi !

1 . macam azam maal hijrah aku , mari menjadi hamba-Nya dalam semua aspek !
2 . kuatkan yang fardu dan banyakkan yang sunat :D
3 . macam azam maal hijrah aku jugak , cuba untuk tidur awal dan bangun awal . hewhewhew , memang susah --'
4 . nak jadi anak yang solehah serta pandai masak , kemas rumah , jaga diri kat mak abah :D
5 . nak cuba kumpul duit banyak-II even tengah masuk u pun sebab taknak susahkan mak abah sangat .
6 . nak jadi sahabat yang baik , yang cuba untuk tarik depa bila depa jatuh , macam tu juga aku harapkan dari depa :')
7 . nak jadi adik yang baik buat kakak dan abang even kadang-II aku suka cakap tak berlapis dengan depa . 
8 . insha-Allah , cuba ikut path berikut if Allah's will itupun jika result aku gempak , mudah-IIan gempak lah ye .
apply for usim for tamhidi in medic course → usim → h.o → doctor wanna be :)
matriks nak changlun boleh dak ? hihi . → apply for mara/jpa → h.o → doctor wanna be :)
matriks → utm/utp in petroleum → kerja → kaya → kahwin hewhewhew :P
btw tu hanya angan-II mat jenin aku yang aku harapkan Allah akan bantu aku untuk mendapatkannya .
tapi , semua ni perlukan result yang gempak-II , kalau tak , aku cuba minat benda lain pulak . Hihi .
9 . nak jaga gadget-II aku baik-II agar aku tak payah beli yang lain even aku punya dah ketinggalan zaman sikit tapi nvm aku tak perlu gadget-II yang up-to-date sangat sekarang nih , nanti umur 20 nanti aku beli lain :P
10 . nak jadi pemandu kereta yang berhemah dan cekap macam abah aku . hewhewhew .
11 . akhir sekali nak jadi rajin dan baik yang hormat orang tua dan muda dan sebaya dan blablabla .

okey , nampak tak kata aku rindu berblogging .
ha , sudah aku malas nak mulakan lalutan aku .
hewhewhew .
kbai .

2013 ,
semoga tahun ini lebih baik dari tahun-II lepas .
insha-Allah .

p/s : 
mari menjadi hamba !

2 kata kamu:

Atiqah said...

jomII! nk join ag utk azam yg 1st tu...hehe...

ayna nurya said...

haha , jom sama-II kita jadi hamba :D