THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

me. age at now =DD

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

:)

y.o.u ! my follower =DD

you. likelike!

Showing posts with label syukur. Show all posts
Showing posts with label syukur. Show all posts

20110114

i'm home~ *silap. ( i'm in kl )

assalamualaikum encik bloggie (((:
rindu gilos kat rumah~ ):
tapi dah tak boleh balik rumah, nak buat macam naa~
hmm. anyways, 2 minggu yang dilalui, rasa lama bangat.
awat??
sebab bekalan ayaq tak stabil err.
letih, semua ada.
tapi, alhamdulillah, semua perkara bayak dipermudahkan.
sentiasa je dapat tadah ayaq walaupun bangun lambat ka, apa ka~
apa2 pun, thanks to mama coz bawak semua my gadgets. sumpah rindu depa.
handphone, ipod touch, kamera, laptop and broadband.
haha ((: tak la bosan sangat dok sini.
ahad terus balik smkas dari kl.
sabtu ambil kakak dekat airport. omg, tak sabaq nya nak jumpa akak ((:

ok, cerita tentang alam form 4 (:

alhamdulillah, dapat masuk kelas 4 ibnu khaldun.
sumpah tak tipu, rasa janggal dok di kalangan budak kelas naim yang cerdik pandai.
ye la, saya tak pernah capai kelas pertama dalam sekolah menengah.
lain la kawan ana, nazatul, ruhana, asyiqin, depa pernah gak merasa dok kelas first, walaupun sekejap. ana ni, macam kena kejutan budaya jea.
homework pun tak boleh main2 tak buat, sebab semua pakat2 buat.
kalau dulu, ada la geng, aina fitriah and so on.
so, kalau tak siap homework pun rasa tak kisah jaa.
kelas tu, agak diam. maybe la kan, sebab kalau buat bising sikit jer dah kena syyhhh dengan azfar. so, ana sebenarnya, tak reti kalau tak buat hingaq dalam kelas.
so, selalu la pi melawat kelas sina dengan razi, jumpa nurin dan wani.
emm. kalau nak cerita apa yang berlaku minggu awal2 ni, sampai bila pun tak habis.
macam2 benda berlaku. hmm.
anyways, saya rindu rumah~ sangat2.
tetiba rasa macam rindu kesusahan kat sekolah pulak. (:
haha. smkas, jumpa ahad ni eyhh!

20101230

hype (:

assalam.
haa~ sorry semalam tak sempat nak update arr.
internet lemah (:
haa~ semalam, hari rabu adalah hari terakhir ana menjual untuk tahun ni.
sumpah tak tipu, walaupun miss tengok bola malaysia lawan indonesia.
tapi ana tak menyesal langsung.
haha. yala,
(bukan yang dekat thailand tu eyh. hee~) dah la dapat gaji lebih banyak dari biasa,
then jumpa ramai kawan pulak tu. kakak pun ada menyibuk sikit time awal2 tu.
best wehh~
RM 20 gaji akhir. haha, so overall saya dapat
15 + 15 + 15 + 15 + 15 + 15 + 18 + 20 = RM 128 (:
haa~ banyak dak? banyak kan??
tu tak campur berpuluh2 gelas air, and makanan yang disara pakcik ad lagi tue~
adey, untung ka rugi pakcik ad tu dapat?
haa~
semalam jumpa dengan adawiyah~ aduii. borak sakan laa.
then, en. afi pulak bawak geng dia yang terdiri dari 5 0rang tue.
haha~ so, dapat la jumpa afiy, ammar, akmal, aniq dengan asraf
(saja takmau panggil naon [:) .
then. en taufiq pun ada datang jugak. merasa ayaq jagung. haa~ dia kata sedap!
mestilahhh! tengok la siapa buat annn3.
0rang pun tak la berapa ramai, coz ramai yang tengok bola.
saya tengok melalui mesej je yer. bila gol ja, 0rang hantar mesej (:
haa~ anyway, yang paling saya happy ialah, Malaysia menang agregat 4-2 dengan Indonesia.
sebelum ni, Malaysia 3-0. then semalam 1-2 dengan Indonesia. so bila dicampur dikali ditolak dan dibahagikan jadilah 4-2 (:
(bunyi 0rang clap3)
wa caya lue la Malaysia! I love You! haa~
(ayat en. Sukiman, eyh3. rindu beliau!!)
haha. disebabkan anda, pasukan bole sepak Malaysia.
cuti saya berlanjutan 1 hari lagi.
0oo yeah!
alhamdulillah. haa~
but3. hari nie. saya rasa sangat2 sakit hati.
sebab, ada 0rang cakap ana tak sopan dari segi percakapan.
how could he/she say that?
tak kenal diriku kah??
geram! rasa macam nak makan 0rang jaa~ biar lagi tak sopan.
hey you! d0n't judge me by its skin.~
( tu diaa. ada ka ayat ni? )
watch what you say friend. (masih dianggap friend kah? ya la kot~~)
apa la sangat ana cakap kat dia. rasa nya dah tapis dah ayat tu biar lebih sopan.
and rasa nya, dengan 0rang lain lagi la ana main bantai cakap jaa~
eyh.. ni luahan perasaan ke? kalau yaa~ jangan tulis banyak2. saya tak nak berlaku tidak sopann~
takut nanti ada ayat yang tak sepatutnya keluar~ ana tak pernah 0ooo tulih benda2 tu dalam mesej ke apa ke~ lalalala.

ok. habis cerita pasal saya sakit hati. ini cerita gembira pula (abaikan jika ada kesalahan tatabahasa)
thanks kat bf saya! boyfriend kaa?
dak laa! bestfriend laa~
sebab paa cakap thanks??
dia dah tolong topup RM 10 ringgit ohh kat ana~
banyak mak aii. betul ka hang yang kasi bf??
(masih dengan syakwasangka kurang percaya)
kalau tak betul pun, ana tetap nak cakap tenkiu lahh!
sebab kredit tu telah menggembirakan hati nuraniku ini. haa~
cecece. ayat~ macam pa lagii. haa.
k la.
lagi banyak ana tulis.
lagi banyak saya melalut~
=.=

urm. k, wasalam..

p/s : malam ni, pakcik zam nak belanja makan kat kuala perlis. hurray! alhamdulillah. rezeki datang mencurah2.
haa~
p/ss : sorry, saya tak patut tulis hal rumah tingkap dalam blog ni~ but ana sangat geram dengan 0rang yang main cakap hentam lintang pukang jaa~
buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu~


POST INI PENUH DENGAN PERASAAN.
sekian harap maklum (:




20101228

apa perasaan anda?

assalamualaikum w.b.t
mari kita menyingkap tarikh ana mendapat keputusan~
tarikh yang agak bersejarah; 23 disember 2010

sebelum tarikh itu;
sempat ana berbual2 dengan abah.

abah: adek, adek rasa dapat berapa?
adek: entah lah abah. 8 k0t. aina tak yakin la dengan bm aina.
abah: bm??? kenapa?
adek: a'ah. susah.
abah: yang lain ada tak?
adek: emm?? ada. science dengan arab. adek yakin adek dapat 6 a 3 b la abah.
abah: habis tu yang 8 tadi tu?
adek: yang tu, separa yakin. abah, kalau adek dapat 7 ke 8 ke, tak pa tak?
abah: emm. tak boleh ke straight a?
adek: emm. adek rasa b0leh dapat straight a. tapi lebih baik adek yakin adek dapat 8 ja. takut nanti adek kecewa.
abah: 0k. takpaa~ insya-Allah b0leh.
adek: 0k abah.

so, pada hari itu;
awal2 pagi lagi, saya dah bangun.
nak kata bersemangat, maybe laa.
ye la, kalau dapat tahu, terhapus satu beban.
sebenarnya, ana tak rasa ketaq pun. sungguh, tak tipu~
tak tahu la kenapa~
maybe, sebab ana memang dah setkan dalam 0tak, terima je kalau keputusan tu 6 a keatas.
kalau bawah dari tu, baru pi nangis sakan 0k~
memang diri ana tenang jer hari tu, siap buat lawak bodoh. and gelak2 sakan.siap makan roti canai 2 kali tambah lagi !
pagi2 lagi dah bagi mesej kat kawan2.
" jum.jum.jum.jum, kita ambek result. ( ala2 iklan j0mheb0h tue) "
supaya semua rasa happy dan dapat kekuatan macam kekuatan yang Allah berikan dalam diri ana (: Alhamdulillah.
so, dah nak sampai sekolah, diri ni, tak ketaq2 jugak.
terfikir gak ana; ' hmm, awat ni. tak ketaq langsung.'
then, ana pun buat la ngengada nak ketaq gak.
sampai ja depan meja yang ada tulis 3 darul salam,
baru laa perasaan tu muncul.
bercampur baur.
lelaki pulak ramai kat situ. so, rasa segan tu, memang banyak.
then, ustazah kh0d suruh ana duduk.
and cakap;
" aina, kamu tolong cari file kamu."
" 0k, ustazah. [hampir tak dengar] saya dapat berapa ustazah? "
" kejap, saya cari nama kamu. [bila beliau jumpa, dengan muka berkerutnya beliau cakap] emm. kenapa teruk sangat ni? "
" huh? teruk? berapa ustazah? [masih riak tenang] "
" 6 a 3 b"
" [dalam hati, ' oo, dah agak dah '] mesti b, bm, sc dengan ba kan ustazah? "
then beliau pun hulurkan slip keputusan. sambil ucap tahniah.
ana pun tengok slip tu dari atas ke bawah, dalam hati [mana b ni?]
" aina, kamu dapat 9 lah "
" huh, ye kaa? "
teroih tarik slip tu. then mel0mpat pi kat abah. [tak rasa segan dah]
then baru ingat tak cakap syukran kat ustazah lagi.
pergi salam2 and sembang2 dengan kawan.
so, lepas tu, ana cepat2 pulang ke rumah. ada hal penting.
hee~

reaksi orang tersayang =]

abah kata " sebenaqnya abah tak kisah pun adek dapat 7 ka 8. kira 0k la tue. tak sangka pulak dapat 9. terkejut jugak, sebab adek banyak main."

mak kata " mak tak yakin pun adek dapat 9 sebab adek pun tak yakin dengan diri adek~ tengok2 dapat 9. Alhamdulillah lah "

kak kata " adek, sampai la pun akak tak mau caya adek dapat 9 tau. adek dah la banyak main.kerja blog, mesej, facebook. buku latihan pun banyak tak sentuh. akak dulu buat tak angkat pala tau. huu~"

abang kata " adek! dah kalah kan abang dengan kakak dalam pmr nampak~ ish. anyway tahniah, i'm pr0ud 0n you"

kawan kata " aku dok aim hang dapat 7 jaa. berok terkejut aku hang kata dapat 9 "

geng sintok kata " weit. geng kita alhamdulillah, semua cemerlang (: "

0rang changlun kata " weh. aku bangga jadi orang changlun " [ayat ni takda kena ngena pun]


sebenarnya, post ni, bukan la nak berbangga 0r so on.
ana tahu ini baru permulaan.
lepas ni, banyak lagi yang terpaksa diharungi. spm and etc ++
as the c0nclusi0n, ana pun tak percaya lagi sebenarnya.
sebab bila pikir balik, memang betul kata kakak.
ana ni kerjanya fb, blog dengan mesej~ payah nak lepas.
maybe, Allah nak bagi peluang kepada diri ana.
Alhamdulillah.

and akhir sekali, ana harap, hubungan ana dengan kawan2 baik ana, takkan berhenti kerana pmr ni jaa. friends forever weyh ): please!!



20101226

alhamdulillah, g0t 9 a's f0r pmr result (:

assalam.
sorry, baru hari ni dapat update blog.
haha, lepas dapat result terus pergi langkawi.
then tak bawak lapt0p pulak. huu ):
so, ana mendapat keputusan;
9 A
alhamdulillah. syukur dengan nikmat Allah.
hey, sampai sekarang tak percaya tau tak?
haha. anyways, thanks kepada sesiapa yang telah mengucapkan tahniah kepada diri ana.
and thanks f0r the supp0rt that you guys and girls gave to me.
haha.
saya menghargainya!

slip keputusan (:


ambil gambar macam pr0fesi0nal sangat~ cehh
haha.