THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

me. age at now =DD

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

:)

y.o.u ! my follower =DD

you. likelike!

Showing posts with label haha. Show all posts
Showing posts with label haha. Show all posts

20110713

Mac Smkas

assalamualaikum and hello peeps (:


the story begin ;

13 Julai 2011
berpijaklah saya semula ke bumi smkas.
oo. TERUJA sat ^^
lama kot tak datang.
dari bulan tiga lagi.
ermm.
boleh tolong kira sat tak berapa bulan??
5 bulan kot =.=
lama jugak noh dok study kat ikups.
tak sedaq pun dah bulan 7.
huu~ ut2 tak lama lagi.
huhu ):

er. ok, bukak cerita pasal mac.
em. pagi tadi, saya bangun teramatlah awal. (:
dan mandi pun teramatlah awal ^^
dan bersiap pun teramatlah awal.
em. senang cerita buat semua perkara pun teramatlah awal ^^
then pukul 7.15 pagi bertolak lah sebuah kereta merc benz dari taman resak ke agama sik yang terchenta (:
rasa perjalanan tersangatlah lama. dan tersangatah jauh macam nak pi uk je.
ok, hiperbola sedikit disitu -.-
sampai sekolah tepat pukul 8.30 pagi.
menepati waktu kan?
masa masuk sekolah tu, saya and syafi sumpah la ketaq tak ingat kan (:
hehe. orang first jumpa,
emm. amek dengan pait serta zaisan kot. ^^
lepas tu bila berenti kereta je, semua pakat serbu syafi. takpa, geng dia (: hehe
then salam2 semua.
excited jea jumpa kawan2. (:
masuk dewan, pastu pi melewaq rata. masuk dewan semula then nampak adik tersayang dengan mata berayaq~
adui. touching nye lah budak ni (:
lepas tu dia ajak pi ambil hadiah ^^
ok, saya dapat pinky teddy bear dan diberi nama naday ^^
hak2.
masuk dewan then acara pun bermula.
lepas ucapan2 segala bagai, ada choral speaking. ^^
quite interesting la.
then penyampaian hadiah.
ramai jugak geng2 pandai lower form.
adek saya dapat TERBAIK BI tau. jangan main2. hehe. budak pandai tu ^^
sempat la sembang dengan semua sebelum kena panggil nama.
teruja jumpa raja, najihah zainal, gman, ummul and so on la ^^
lepas tu, tiba giliran ambil hadiah. saya pun pi la naik pentas. dengan blur nya. hehe.
turun pentas pi belakang. then, ustazah norshimah dengan terujanya memanggil " AINA !"
dan saya pun segera mendapatkan dia. o, dia peluk saya bagaikan peluk anaknya sendiri. sedikit terharu.
then ustazah kata, " ustazah rindu dekat aina. takde nak usik2 ustazah sangat lepas aina pindah. rindu dekat suara MERDU aina tu. dengan KENAKALAN aina tu"
oo. semakin terharu. then ustazah tarik kerusi suruh duduk. ustazah nak sembang.
happy dapat sembang dengan ustazah (:
then, tanya ustazah kalau saya melawat smkas, boleh tidur dekat asrama tak?
ustazah cakap " sebab Aina, ustazah uruskan semua tu. tidoq rumah ustazah pun takpa. mai la bila2 masa"
siot err, sumpah terharu kot.
huaa~ nak teriak dah tadi. haha.
then, pi salam semua cikgu dekat belakang. and tengok persembahan nasyid smkas.
habis acara.
time keluaq dewan,
terserempak dengan syazwan ^^
dok melawak dengan dia la nak hadiah hari jadi. dah janji nak bagi dulu.
mai2 takmau bagi. geram terok. tapi takpa laa kan.
tak kesah pun sebenaqnya.
then angkutla adek pi merata sekolah.
siap bawak dia pi naik form 4 lagi.
jumpa semua2, then pi kelas khaldun. borak sat dengan depa. wish bithday dekat ziqah.
then husaini panggil nak borak sat. sembang sakan la dengan posmen bertauliah ni dengan asyraf and syariqul ^^
hehe.
lepas tu otw nak turun bawah, kat kelas farabi, puak2 laki dok promote nama beta pulak dah. aduii. segan terok =.=
adek kata " ambui kak aina, pemesnya kak aina "
haha. muka tukaq kaler dah time tu.
then sampai bawah pi dekat mak. mak kata nak balik awal. so bergambaq la dengan adek and kawan2.
lepas tu bear call. kata nak jumpa sat.
ok, pi la jumpa SAT dekat belakang dewan. mak aii~ kelu lidah. blurr macam orang baru lepas tadika pun ada jugak. huhu.
lepas jumpa bear pi asrama then teman nurin FINGER PRINT and balik bersama .
balik tu singgah la guaq, haa. melantak sakan la buah derian, rambutan dan manggis.
Alhamdulillah, nasib baik la saya ni penggemar buah2an.
makan dengan bahagianya ^^
then pi pekena pasemboq haniffa. pergh, sedap terok ^^
terbaek la.
then hantaq la nurin dekat rumah nya. dan kemudian hantaq fitrah dan saya pun pulang ke rumah.

di pendekkan cerita, mac ni sumpah best (:
dapat jumpa semua kengkawan.
memang rindu terok kat depa.
harap dapat pi lagi (:
yang penting,
ehem2.
SAYA DAPAT BANYAK HADIAH ^^ yey (!)

some pixca (:

9 a's students (:


er. adek tak bagi boh gambaq ni.
apa saya kesah, saya nak jugag (: haha !


new2, me, adik nadh (:


nadh and ayiz ^^


jihah zainal with me ^^
err. jihah tarik tudung saya. tu tak jadi.
( tolong percaya sat )



hadiah yang saya dapat,
JENG jeng JENG (!)

ha, surah yassin, plak (ye ker?), sijil, envelope duit.


adik kasi hadiah hari jadi (:


hajar bagi (:


hadiah yang hajar bagi lepas dibuka balutan. magik tak?
( tolong layan soalan sewel ni sat )


novel, coklat, and keychain.
oh3, thank you very much to bff (:


hai! nama saya NADAY (:


saya pulak AYNAD (:
saya suka pejam mata sebab loker NADHIRAH AFIFAH ni gelap sangat ^^


maaf. gambar yang ditangkap tersangatlah sedikit. huhu ^^

p/s: HAPPY BIRTHDAY HAZIQAH. may Allah bless you and happy always like me (:
p/ss: esok pagi kena balik ikups =.= bosan gila.
p/sss: emm. adakah pelajar smkas memang pemurah sebab suka kasi hadiah. konpius sebentar ^^
p/ssss: tadi kawan call kata ada kursus BSMM esok. erk, awat tak bagitau minggu depan nuh. dan orang bersiap lama sikit -.-
p/sssss: kakak balik jumaat ni. yey (!)
p/ssssss: kalau boleh nak buat banyak lagi p/s ni. hehe (:

20110608

yayeah [=

assalamualaikum and hello friends (:
may Allah always bless you ^___^


tadi kan,
huu ): hari terakhir saya pi tuisyen.
sadis2.
apa2 pun, terima kasih kepada kak nabila ( kak si iqbal )
sebab menjadi guruku selama 3 kelas.
orang lain taktau laa berapa kelas dah.
tapi saya pergi 3 kelas jea.
best weyh ^__^
paham la jugak apa yang diajar.
tak da la blur troihh (:
dah la jumpa kawan lama.
syiokk.
nanti tak boleh dah jumpa manirah, aalia, alia, laili, sabil, afiy, iqbal, aniq, adam, nabil.
huu ):
tadi belajaq logarithm. oke la jugak [=
haha.
lepas habis kelas dalam pukul 10.40 malam camtu,
ada seorang mamat ni kasi envelope kat saya.
haha. untuk hari jadi.
waa, dia ingat hari jadi aku laa. hhaa~
dia cakap selamat hari jadi. ^__^
enchekk terima kasihh !
haha.
saya dengan berlagak cool cakap 'ohh. tenkiu'
tapi, memang patut pun dia ingat.
dari 4 tahun kot kami kawan.
tudia, berapa tahun dah tue?
haha. kira la sendiri. 13 tahun kot ^^
haha. lama2.
apa2 pun. terima kasih. envelope tu adalah hadiah hari jadi kedua saya.
walaupun tak sampai lagi tarikhnya (: haha

p/s: ermm. best ^_^ blog dah boleh isi gambaq balik. tak lembap macam dulu dah. haha.
so, saya masuk semua gambaq merapu. kalau takmau tengok. sila tekan close kta atas tu nah. hahaha



ni, sebelum pi tuisyen tadi kot. akak, adik pakai baju akak.
lalala~



ni, hadiah first yang saya dapat untuk hari jadi tahun ni.
atikah bagi kut ^__^
haha.. chomell ann??



ni pulak, benda yang ada dalam envelope tu. ^__^
kad hari jadi.
second thing saya dapat.
simple jea. tapi chantekk (: saya sukaa. walaupun tak paham bahasa jepun yang dia tulis =.=
hahaha.

oo. lupa pulak.
hadiah 3 ketui aiskrim yang selamat masuk dalam perut saya dari atikah, maisarah dan afiy.
thank you hangpa (:

nanti kalau dapat hadiah lagi saya sebarkan bagi anda semua jeles. haha.
dak laa.
=.=

saja syok. kalau hilang nanti boleh tengok kat blog.
zz. alasan bengong T__T
haha
k. chow.

hm. tak reti la nak cari maklumat untuk mock interview ):

20110607

staii (:


serius. saya suka gambaq ni.
tapi.
en. afi takdak. ):
nazir pun.
zakiyah and syahirah pun.
tapi takpaa.
tetap chantekk.
kalau depa semua masuk lagi chantekk
yeah ^__^
sayang hampa semua ((:

santai lah ^__^

Pilih bulan kelahiran anda:
Januari - Aku cinta
Februari - Aku gigit
Mac - Aku belasah
April - Aku peluk
Mei - Aku terhantuk
Jun - Aku terkentut depan
Julai - Aku menari dengan
Ogos - Aku pergi dating dengan
September - Aku lambai dekat
Oktober - Aku muntah depan
November - Aku jerit dekat
Disember - Aku terlanggar

ii) Pilih nombor hari jadi anda:
1 - Mak aku
2 - Komputer aku
3 - Liverpool
4 - Garfield
5 - Musuh dalam selimut aku
6 - Gangster
7 - Handphone aku
8 - Gerrard
9 - Driver Bas
10 - Semut
11- Kawan baik aku
12 - Polis
13 - Taik kucing
14 - Patung barbie
15 - Lee Chong Wei
16 - Mak Mertua aku
17 - Mak tiri aku
18 - Girlfriendaku/ Boyfriend aku
19 - Makcik kantin
20 - Sharifah Amani
21 - Upin dan
22 - Siti Nurhaliza
23 - Spongebob
24 - Cristiano Ronaldo
25 - Bapuk/Maknyah
26 - Kawan aku
27 - Raja Lawak/Akademi Fantasia
28 - Jiran aku
29 - Orang gila
30 - Taylor swift
31 - Awek cun/ Jejaka tampan

iii) Pilih warna baju yang anda pakai skrg:

Putih - Sebab aku perasan cantik/hensem
Hitam - Sebab aku gila
Pink - Sebab aku suka single
Merah - Sebab mak aku suruh
Biru - Sebab aku tak tahan
Hijau - Sebab aku baik hati
Ungu - Sebab aku cemburu
Kelabu - Sebab bomoh suruh
Kuning - Sebab suka hati aku la
Oren - Sebab aku baru putus cinta
Coklat - Sebab aku tak tentu arah
Lain-lain - Sebab aku fikir aku hebat

KONGSI JAWAPAN ANDA~ (buat ayat taw)
rajin, komen kan jawapan anda ^____^
CERIA SELALU! :)
-sekadar gurauan smata2... ;Dhee~~~

(((:

p/s: dilarang menukar warna baju ketika menulis jawapan. (((:

20110606

kami budak kecik ^^


assalamualaikum and selamat malam (solat dak lagi ni? haa~ kantoi)


sat.. pi solat jap.



(selepas beberapa minit)

OK. done ^^

alhamdulillah.
teehee~

sekarang, saya mahu bercerita perihal tadi.

pada suatu petang yang aman.. selepas zohor..
blablablabla..

euii. sangat formal. ^^

ok. tadi, seperti biasa la kan,
bebudak ex-skbbs kan sporting.
so, telah diadakan satu reunion.
memang always the best la reunion skbbs walaupun dekat c-mart jea. teehee~
so. some pixca ^^

girls ^^
ili, zakiyah, syahirah, haiza, maisarah, aina,
yang diri menempek kat orang tu, rabiatul dan yang duduk manirah mahmad ^^


all, afi takdak kot.
actually ramai takdakk.
ramai dah balik. ):
tapi takk paa.
tetap sempoi ^^


sepintas lalu,

kalau tak, reunion ni, nak buat dekat jitra. aneka.
boleh la tengok wayang, main boling segala bagai.
tapi, malangnya, ramai perempuan tak boleh pi.
maklumlah, jauh kot.
saya kalau tak boleh je pi. tapi, dah pi 2 hari lepas and pi bantai cerita pirates of caribbean dengan nurin.
so, abah tak bagi la keluar jitra selalu.
so, cakap dekat sabil, saya tak boleh pi.
(kalau saya takpi, kira all girls takpi la. sebab tak ramai perempuan)
ingat, mereka nak teruskan la perjuangan ke jitra, tanpa kehadiran perempuan.
tapi, depa ubah plan pulak.
pi c-mart je, main boling and pekena MB.
waa. saya sangat terharu dengan depa.
sanggup ubah plan sebab nak jugak perempuan pi.
saya tahu mereka nak sangat pi jitra. sebab boleh tengok wayang.
mesti mereka terkilan tak dapat pi jitra T__T
so, boys, thanks erk sebab sanggup tukaq plan ^^
bila dah tukaq plan, saya pun ajak la geng2 saya mai.
first depa kata takmau mai.
oooo. saya sangat patah hati okk.
putus asa semua ada.
takkan nak pi 3 orang jea thats mean me, maisarah and manirah
rasa cam takde mood pulak nak pi.
but, tengah hari tadi, sabil pujuk suruh sabar and jangan putus asa.
dan sebagai balasan atas kesabaran saya, (aicehhh, sabar la sangat)
atikah, haiza, syahirah and zakiyah dapat pi. gila.
jadi semangat ^^
haha

so. 2.30 petang, pi la c-mart.
laki, pakat2 ada dah. perempuan, just ada ili, rabiatul, manirah and me.
then, afi panggil, belanja AISKRIMM ^^
haha. happy. dapat jugak aiskrim dari orang besaq kedekut ni.
sekarang dah tak kedekut. muahaha.
then, tunggu punya tunggu, maisarah pun sampai. then haiza, zakiyah and syahirah ^^
serius. best gilerr
sebab ni la reunion paling ramai pernah ex-skbbs perempuan datang. ^^
so, main boling kejap. then putus asa.
sebab bola selalu jea masuk longkang.
suruh laki ganti. ^^
and depa pun sangat excited.
haha. macam2. ^^
lepas habis main, kami pi MB ( marry brown )
melantak apa yang ada. then lepak and depa dok bukak notebook depa ^^
lepas tu dapat call dari tikah.
dia kata dia maii.
ahakss. best giler.^^
lepas tu lepak punya lepak.
then bergambaq sakan ^^
haha.
yang tak tahan, pi ajak maisarah pi 7-E and dapat AISKRIM cornetto pulakk.
haha. serius. syokk ^^
dalam pukul 5.30 petang, bersurai ):
tapi, saya, atikah, haiza dan maisarah melencong tempat lain.
c-mart la, nak kemana lagi. tehee~
and kami membeli hadiah kenang-kenangan.
(aiceh. kenangan la sangat. padahai hadiah hari jadi. semua sepesen pulak tue)
then, atikah pi belanja AISKRIM lagi.
waaa, third time makan aiskrim.
haha.
so, thats all i can tell.
haha. (:

thanks to;
boys =)
syed nabil, afiq hafiy, akmal safwan, ammar shauqi, iqbal hanafi, aniq latfee, nabil, fadhil afifuddin, dan nazir.

girls =)
adlina maisarah, manirah mahmad, atikah safirah, haiza natasha, zakiyah najihah, nur syahirah, rabiatul adawiyah dan ili adibah.



semoga ukhwah kami sentiasa terjalin ^__^


p/s: saya tak paham kenapa payah sangat nak upload gambaq masuk dalam blog ni.
eii, geramm, so, sory. gambaq sikit jea ):

p/ss: happy gilaa kawan lama call. sembang sakan dengan dia.
haha. ^^



20110226

dia buat saya senyum kera ((:

assalam,
sumpah, ana addicted dengan vlogger inianwarhadi and matluthfi90.
lawak depa memang fresh ahh. tambah2 video ni,
lawak bhai~



video ni pun syok gak (:




orang kedah ni pelawak jugak noh.
^_^

20110223

dia ni lawak dowh ~ (:

assalam
tadi terserempak satu video oleh dia ni,
inianwarhadi~ tekan untuk bukak channel dia ((:
ahakz, tak kenaii pun. tapi. lawak dia spontann. syok tengok.
dia cakap bi, cekang gila kot.
besa la, anak kedah. teehee~
(saya je tak reti cakap bi. ngee~ )

enjoy;

20110130

yea. saya ponteng (((:

dabush.
jatuh terduduk. bangun balik~

iklan semata-mata.

assalam.
heh3. hari jumaat lepas, pergi kl.
travel quite interesting, awat?
sebab, first, saya naik aeroplane *jakun*
then, saya naik bas *jakun lagi*
lepas tu naik kereta api. * terlebih jakun*
lastly naik van. *kurang kejakunan disini*
uih, sekali pergi jea dapat naik 4 kenderaan.
then, ana cakap kat mama,
jom kita naik kapal + motor pulak. cukup semua transport.
lalala~
kat rumah along, punya la bebai sebab mak tak kasi bawak laptop. dah tak boleh tanya khabar dia. lalala~ siapa dia? sekali lagi, saya bikin gempak. haa~
ok. habis cerita itu.
hari sabtu, ana pergi kenduri kawan mak ana.
sumpah~ high class gilos.
" mak, kenduri adek pun nak buat lagu tu jugak!! "
*gatai~~*
haha. apa taknya, buat kat rumah, tapi bajet macam buat kat hotel.
lawa gila khemah dia. makanan pun pergh.
anak dia pun hensem~ opss. lari tajuk.
tak boleh2. nanti ada orang bebai. lalala~
syok kot pi kenduri tue. rasa macam nak kata
' saya orang kaya, rompaklah saya '
(ayat afdlin shauqi dalam cerita los & faun)
*bajet macam kenduri family ana pulak*
haha. malam tu, naik bas balik kedah.
cadang nak balik smkas terus kalau sampai changlun pukul 4 pagi.
tapi, sampai changlun pun pukul 7, lajak pi petang ni lah.
haha. so, saya ponteng sehari.
patah tulang keriuk duduk dalam bas 7 jam.
* bajet macam kl dengan kedah jauh gila *
hish.

clap3* sepuluh markah untuk saya sebab berani! heh3.
ok, petang ni saya datang sekolah balik. ramai nuh yang merindu..
haha. ada ka? entah. tak da kot.
bestfriend, jom balik sekolah. jangan buat nakai lagi. heh3 ((:

p/s: dah genap setahun abang afif asyraf kembali ke rahmatullah. Al- Fatihah.
rest in peace (:

20110102

hehehe.


assalam semua ((: heh, awat saya happy ni? tak macam sebelum ni. ana sangat emosional hee~ nak tau dak, tadi kan, ana jumpa blog kawan ana, yang bernama syazwani atiqah.
then, ana baca post ni; list 10 mmber2 kamceng aq.......
sila baca dibawah (:


SECOND PERSON : AYNA IZZATY

.dgn ini mgumumkn...budak chumel SMKA SIK 2010 jatuh kpd..jengjengjeng....ayna izzaty zakariah.....!!!!yuh00oo...pewiitt....!!sapa nk chup..!!mai register peh tu meh isi b0rang kt aq.....muahahaha..!!!!!just j0king br0oo...ehem2...kmbali kpd tj0k asl....bdk ny cute sgt x100000...pnya laa qmay pemnat...tpi dy ny sngle lgi..mybe hatinya sdh berpnya tpi dy xkpel....sapa cpt dy dpt..!!!dy ny pnday...PMY 9a beb..!!fulamak...!!cekap si0t...tape2...dy ny laa yg aq kta bek ngn nuryn tuh..dri f0rm1 smpai lah lany....setia..yg aq nk tergelak nya dy bley jelez bla aq qpat ngn nuryn..xkta kt dy laa..klw aq unn jelez...sapa xjelez...dlu bkn men bek g..alih2 bla d0k sekelaz ngn aq bek ngn aq lak...tpi aq qsa ayna ny s0wg yg pr0fesi0nal...dy xmudah melatah...dy phm laa.....tpi pa2 p0wn kmi 3 ttp kmceng...aq syg ayna ngn nuryn...fren 4eva yeah..!!!luv b0th of u...nk cta cket laa..prnagai dy ny..YA ALLAH..hnya TUHAN yg taw..pnya la n0ty...mlut potpetpotpet...ehem..sma laa mcm aq nyh...hehehe...kmi 3klw d0k skaly mzty ad ja yg nk smbg..xpenah benti...huhhh..penat laa.....ml0t xbrehat lgs0ng...huhhhh..aq taip p0wn dh penat nyh...k..ilysm..next...!!


ok. cukup. saya copy paste yang ini saja (: heh. lalala~
yang di 'bold' dan di 'colour' kan itu telah menjadikan saya seorang yang lagi perasan~

some questions by me.


betul kah ana comel + cute?
ingat perasan sorang2 ja~
haha.
tenkiu2. bagi anugerah tu. hahaha (((:

betulkah ana ada ramai peminat?
hahaha. b0h0ng sakan aihh~ heh3.

betulkah ana single mingle lagi?
yaa! betul. and betul lah katanya, hati saya sudah berpunya.
mak abah punya. kakak punya. abang punya. lalala~

he
h. ana setia ohh. (siapa tau, diam je lah) jangan main2. hehe.

ehh. apa ni? haha. saja, tak da rejaa (:
esok balik sekolah dah.
best memang best.

but, i know, i'll gonna miss my family so much.
and him.
sapa him? entah. saja tulis. kasi gempak sikit. heh ((:

nak bawak handphone boleh da
k??
lalala~


ayna and wany ((:
thanks for this post.
aku suka ~
hang nak bodek aku ka apa ni? hehe


20110101

new year, new visi0n, new life (((: yihhaa!!

assalam.
selamat tahun baru ((:
heh. dah 16 tahun dah?
dah kena panggil upper form dah?
urm,
dah kena belajar add math and so on dah??
OMG, cepat eyh masa berlalu.
bekalan ibadah pun tak cukup lagi..
erm, untuk apa? untuk simpanan di akhirat lar.
tahun baru ni,
saya ada azam yang maybe tak berapa tinggi macam tahun 2010 ((:

1 ) saya nak belajar sungguh2 untuk spm yang akan datang 2012 (((:
2 ) saya nak hargai kawan yang hargai saya (((:
3 ) saya nak gembirakan hati ibu bapa abang kakak saya (((:
4 ) saya nak jaga kamera + ipod touch saya leklok (((:
5 ) saya tak nak boros (((:
6 ) saya nak tambahkan bekalan ibadah dalam diri saya (((:
7 ) saya nak jadi rajin dan baik (((: [b0leh kah ini?]
8 ) saya nak jadi anak yang berguna. lalalala~
9 ) saya nak sentiasa buat 0rang tersenyum dan menjaga hati mereka (((:
lastly;
10 ) saya nak jadi diri saya sendiri.
hee!

sekian. haa~

20101231

last post of the year 2010 (:

assalam.

hey! dah 31 disember 2010.
countdown to 1st January 2011 (:

hee~ so, sempena akhir tahun ni, saya menang kamera! Samsung ES75 (:
heh3. menang sebab apa?? abah belikan laa~
kakak pun dapat juga.
so, kamera nya seperti dibawah;


haa~ maybe, saya 0rang kuat netherland so beli la colour oranje kan~
0ke dak?
macam 0k je kan.
hehe. so. ni la post terakhir ana untuk tahun ni.

babai 2010 ):
haihai 2011 (:

macam2 kenangan 2010 ni.
heh, jom buat checklist azam saya berjaya atau tidak selama 2010 ini;

  • capai 9A PMR
  • kumpul duit
  • perbaiki kegiatan kokurikulum
  • sentiasa membantu orang
  • tubuhkan study group
  • dapat kan kamera
hijau: berjaya dicapai
merah: naa~
biru: pertingkatkan lagi (:

heh.
so jom kita bina azam baru (:
yey!!



eh. boipren saya tue!! jom kita bertumbuk~

assalam. jum kita cari gaduh! haa~

olaa~ sempena akhir tahun ni, ana rasa macam nak buat post tentang kawan2 ana je.
hee~
nak tahu kenapa tajuk dia seperti diatas? sila baca hingga ke bawah. kalau penat. tekan je close. tak penting pun post ini. muahaha (:

so. jom usyar di bawah (:

10 top best friends in smkas (:

1 ) Nurin Nazifa Abdul Bashah.

" dia ni, saya kenal time form 1. duduk sedorm but not seclass~ Ya Allah, sombong bukan main dia dulu. langsung tak senyum 0hh. haa~ tapi, sebenarnya, itu sebelum kenal. dah kenal, sumpah baik gil0s (: sentiasa ada disamping ana bila ana dalam kesusahan. tempat suka duka ana~ semua kat dia. walaupun suka gaduh2 manja. ( bila gaduh ja, tulis surat minta maaf, punya la tak matang ) dia sangat manja. and sangat suka nangis. tapi, kawan2 dia ja yang paham kenapa~ yang lain jangan tanya. haa~waktu form 1, ada krisis sikit. but, itu cerita lama. tak pernah kenang pun wehh~ waktu f0rm 2, ditakdirkan kelas sekali, but, bukan se dorm. makin rapat, sebab duk sebelah2. buat kerja jahat pun sama2. ( ermm, jahat disini bermaksud tidur dan makan depan cikgu yaa) but, form 3, kitorang tak sama kelas, dan tak sama dorm. tapi still rapat (: kalau ana takdak disamping dia, sumpah 0rang tanya ' new, mana aina? ' haa~ rasanya, dia pun dah bosan dengar soalan tu. apa2 pun nurin, hang tetap kawan baek aku +++++ sampai bila2. ilysm (: jangan lupa aku nah kalau ditakdirkan kita berpisah~ hee."

2 ) Syazwani Atiqah Ahmad Subri

" haa~ dia ni, ana tak pernah baik pun dulu. serius dulu, negatif thinking about her. ( DULU YER, sekarang dah matang ) mula baik sebab dia sekelas dengan nurin time form 3. heyhh~ jealous 0oo dia baik dengan nurin. but last2, haha, pikir balik nurin bukan kawan ana sorang. so baik jugak dengan dia. (: selalu teman ana pi mana2. like2. haa~ and selalu jugak carik gaduh dengan dia~ main pangkah2 dengan dia pun best, sebab dia cepat touching and terasa. but, semuanya suka2 ja. wehh~ sorry, aq banyak buat hang sakit hati kan3? (: haha. tapi, aku tetap sayang hang (: kawan baik aku dengan nurin selamanya eyh (((: "

3 ) Raja Ezzah Shamimi Raja Hafiz

" haa~ keturunan raja ni, ana mula berbaik tahun lepas. sebab paa? meh nak cerita. dulu. ana ni, haa~ banyak masalah. dia pula sedorm dengan ana time form 2. duduk bawah katil ana, so memang kena buli sedia laa~ bila rasa nak nangis jaa. pi tid0q kat katil dia. tolak2 dia. haa~ syokk ohh! haha. tahun ni pun, dia kena buli sedia. sebab dia sekelas dengan ana. duk pula tepi ana kan~ haa. kerja dengar gosip jaa. dah la ana ni mulut p0tpetp0tpet. kesian dia takleh study. dia ni, rajin gilos~ biasala, mpp kan. haa. sebab dia mpp, selalu minta dia jadi spy. hee~ spy apa? biarlah rahsia (: suka study dengan dia. sebab suka terang kat dia. dia kerja angguk jaa. ana pun cepat paham. thanks weh. hang antara sumber aku dapat 9 A (:
sampai bila2 pun, hang tetap pendengar aku paling terbaik and aku suka mengusik hang~ best gilos (: ily! "

3 ) Nurain Jamil

" waktu form 1 dan form 2 sangat rapat. but waktu form 3, maybe ada masalah sikit and ana maybe menjadi mangsa keadaan. takpaa, ana paham~ walaupun, dah tak berapa rapat sekarang ni. tapi ana terhutang budi kat dia. sangat2. sebab perkara tu, ana tak kan lupakan persahabatan ni. time ana kena pulan tetiba ja dengan kawan2 ana time form 1. dia sorang ja dengan siti najihah razman yang datang berkawan dengan ana. sumpah, korang dua memang memberi semangat yang banyak untuk ana. mengenali erti persahabatan. thanks weh. aku tak tau, kenapa sekarang tak baik macam dulu, tapi, apa2 pun. aku tetap anggap hang kawan baik aku. yang pernah ada time aku dalam kesusahan~ (: ilysm! "

4) Nurul Husna Azizan

" baik dengan dia time form 3. berhutang banyak ilmu dengan dia. tak pernah kedekut ilmu. suka tolong selesaikan masalah ana. and, selalu gelabah bila ada masalah (: hee~ wey husna, thankss sebab kongsi ilmu dengan aku sampai aku boleh dapat 9 A. sumpah, sayang hang gilaa! "

5 ) Best Friend

" dia tak bagi ana sebut nama dia~ 0k fine. kita rahsiakan namanya. dia ni budak pandai. baik melalui chatting jaa. then beransur ke mesej. haa~ baik camna? baik macam kawan laa~ weh bf, walaupun baru jaa kenai hang, tapi aku tau aku sayang hang. (kawan ja nohhh) haa~ walaupun perangai hang tak sama macam yang aku kenal kat sekolah, tapi aku selesa kawan dengan hang selagi hang tak melebih~ hee (: [saja la buat post tentang hang, dah hang cabar aku dulu, tapi aku ikhlas ni wehh. hehehe.] kat sekolah jangan malu dengan aku pulak. aku takpalaa~ haa. "

6 ) M.a.a.i

" hey, takkan tak kenal? haa~ saja la tulis singkatan. bukan semua orang tau pun kan? sikit2 jaa yang tau kisah kami~ (erk. kisah kami??) hee. 0k, dia ni, sumpah, ana hormat dia. kenapa? dia banyak bakat~ tak gentar depan orang ramai. suka matematik. pandai berucap dan bagi ana ermm, sangat skemaa! haa~ dia banyak bagi semangat kat ana. maybe, ana je kot selalu memainkan dia. haa~ kenal tahun lepas. bulan 2 kut tapi tak baik pun time ni. kenal muka jaa. nama tak kenal lagi. hehe. time perbarisan. (heh. ingat ohh) then, makin baik and baik. but, beberapa bulan selepas tu, bawak haluan masing2. ( cece, macam bercintan la pulak ) dak laa. sama2 nak exam kann. sibuk la nak study. hee~ maybe, dia ni pun antara sumber ana dapat 9 A selepas Allah, my parents, my teachers, my siblings and my friends. dia suka bagi nasihat berguna, tips2 and sangat caring. hey kamu! thanks sudi jadi kawan aina. haa~ yang perangai serupa apa lagi. heh~ dia jugak, banyak membuatkan diri ana bertambah matang tapi tak bertambah tinggi~ (erkk, ada kaitan kah?) haa~ anyways, ana harap, dia takkan lupakan ana. nak kawan dengan dia ni sampai bila2 boleh dak??? "

7 ) Ajim

" ana rasa, dia ni, baik dengan ana tahun ni jaa~ haa. ( jahat noh ana tahun ni, makin nak exam, makin baek dengan orang lain) haha. firstly, dia ni, memang sporting. kaya kot sebab senang ja belanja orang~ haa. baik. tak tahu nak describe camna. tapi, ana memang suka cara dia~ hoh. bantal yang dia kasi masih ada dalam jagaan saya yek. tempat ana nangis air mata merah~ (yala, bantal tu merah, nak buat camna, ayaq colour putih pun nampak cam merah dah~ hee.. ) and, dia ni, adalah pentopup terbaik ana suatu ketika dulu! memangg terbaik lah (: haa~ and paling terharu, dia berani pinjamkan kamera dia untuk ana bergambar. weh, thankss! hehe. ( psst, tau dak, kamera hang time ada kat aku dulu, siap hilang lagi w0h, nasib baik jumpa balik makcik dm tu kasi. haha. nangis2 aku malam tu takut hang marah. ni rahsia aku. hahahaha ) "

who next??

8 ) Mas

" saya tak tahu nak describe tentang dia. dia tinggi! (maybe sebab saya rendah kut) and muka macam chinese2 sikit. heee. but, dia memang baik dengan saya ( ada makna kut, nak tackle kawan baik saya la tu ). and dia suka kawan baik saya. weh, nanti aku adjustkan hang dengan dia nah. hahaha. "

9 ) Bear

" suka bola. suka anggap ana saudara dia. add banyak saudara ana dalam facebook dia :z
suka paksa2. haha. terlalu perahsantan! sedang menahan perasaan. hahahahaha. padan muka ko (: "

10 ) Nadhirah Afifah

" dia ni, adik dorm ana. merangkap adik angkat ana. sayang gila kat dia. and suka gila buli dia~ budak pandai gak. kecik jaa, macam kakak dia. haa~ tak suka mengaku dia adik angkat ana, sebab ramai duk berebut dia jadi adik angkat. ~ zzz. tak dak rejaa nak curik adek aku jugakk~ lalala "

ramai lagi budak smkas yang baik dengan ana. tapi, takkan nak tulis semua. lenguh la tangan kan3? haha.
so, yang takda, jangan la terasa eyh. korang tetap kawan ana sampai bila2 (:

7 top best friends in changlun;

1 ) Nor Atikah Safirah Juhari

" kawan dari darjah 4. sampai sekarang baik lagi. haa~ perangai sama. budak cerdik pandai. sekolah smkbbs. ana sayang gilaa dia sebab kitorang banyak kenangan (: haa~ sama2 pengawas dulu. selalu pi tandas (: hak3. ilysm. selalu jumpa kat taman. haha. rumah selang dua belas rumah jaa~"

2 ) Norhaiza Natasha Mokhtar

" heh, minah nie? baik gilos~ sangat jakun! haha. lawak jer. sangat natural. selalu dengar masalah ana. kawan dengan dia, coz dia baik dengan tikah dulu. (sebenarnya, saya yang masuk campur dalam kumpulan mereka ) haa~ baik sampai sekarang. ilysm weh! nanti kita jumpa eyhh. hahaha. (: "

3 ) Mohammad Afiq Hafiy Mohammad Taufiq

" makk kau, panjang nye nama kau afi~ haha. baru baik ja time sekolah menengah. sebelum ni sangat berdendam dengan dia coz ketok pala ana dengan botol air kosong~ (oihh, sampai nangis2 0hh) sekarang saling merindui ~ (ecece. ayat~ tak b0leh belah.) tak da maknanya nak rindu ko afi. selalu je jumpa. keluar rumah dah nampak batang hidung~ haha~ rumah dekat jaa~ macam atikah jugak. tapi lebih dekat. haa~ budak mrsm. minat kat sapa entah. so melepas la ana~ haa.. [ tak hingin ana ] dia ni baik.... ikut perintah ! haha. "

4 ) Adlina Maisarah Mahadi

" haa~ dulu dia ni payah sikit nak bersosial. tapi disebabkan ana. dia selalu boleh keluar jer. asalkan ada ana. haa~ bagus dakk mak dia? percaya ana bulat2? haha. tahun ni, makin baik (: sebab ana suka bawak dia pi merata~ lalala.

5 ) Muhammad Aniq

" heh. dia ni, macam pemalu jaa~ kenal dari umur 4 tahun kut. huh? berapa tahun dah tu? setia dak dia ni?? setia kan?? haa~ mai la ngorat dia. (: hehehe. saya nak ngorat takde chance. dia macam taknak jek. hehehe. ( yekaa? )

6 ) Nur Izzatul Afni Md Zaini

" kenal lama jugak. tapi bertahan sampai darjah 3 jaa~ sebab dia pindah sekolah. sekolah menengah pulak dekat SAINA. memang payah laa~ so jarang contact. weh~ dia cantikk ohh. pi la ngorat. insya-Allah kena reject. hahaha (: "

7 ) Zakiyah Najihah

" pelawak asli terbaik dari ladang~ duduk dengan dia comfirm pecah perut. haa~ sempoi and cool (: tinggi ohh~ dah la selalu pakai kasut tinggi =.= "

okkkk. sekian saja dari saya.
eh3. sesiapa yang takdak dalam senarai tu, sorry eyhh.
tak sempat menaip. penat tangan. lenguh gilaa! haa~
sebenaq nya. tak dak rejaa. so, saya bocorkan je la rahsia kawan2 baik saya salam hati saya sampai bila2 nie.. hee~
gilaa~ saya tak dak rejaa. baju tak pack lagi. lalalala
lek lue~ ahad cuti dowh. bola menang.

p/s: ada sukan apa2 lagi dak? badminton ka, apa ka? bagi dapat cuti lebih lagi. muahaha~

p/ss : apa punya tajuk daa~ tak de kena ngena dengan post pun.

p/sss: wehh. hari ni nak pi jejalan. ana tak tidur g nie. OmG, nak jalan dalam mimpikah?

ohh~ apa melalut nie.
ok2. stop aina stop. please laa.
sekian assalamualaikum w.b.t

hey!! morning~ lalala.













20101230

hype (:

assalam.
haa~ sorry semalam tak sempat nak update arr.
internet lemah (:
haa~ semalam, hari rabu adalah hari terakhir ana menjual untuk tahun ni.
sumpah tak tipu, walaupun miss tengok bola malaysia lawan indonesia.
tapi ana tak menyesal langsung.
haha. yala,
(bukan yang dekat thailand tu eyh. hee~) dah la dapat gaji lebih banyak dari biasa,
then jumpa ramai kawan pulak tu. kakak pun ada menyibuk sikit time awal2 tu.
best wehh~
RM 20 gaji akhir. haha, so overall saya dapat
15 + 15 + 15 + 15 + 15 + 15 + 18 + 20 = RM 128 (:
haa~ banyak dak? banyak kan??
tu tak campur berpuluh2 gelas air, and makanan yang disara pakcik ad lagi tue~
adey, untung ka rugi pakcik ad tu dapat?
haa~
semalam jumpa dengan adawiyah~ aduii. borak sakan laa.
then, en. afi pulak bawak geng dia yang terdiri dari 5 0rang tue.
haha~ so, dapat la jumpa afiy, ammar, akmal, aniq dengan asraf
(saja takmau panggil naon [:) .
then. en taufiq pun ada datang jugak. merasa ayaq jagung. haa~ dia kata sedap!
mestilahhh! tengok la siapa buat annn3.
0rang pun tak la berapa ramai, coz ramai yang tengok bola.
saya tengok melalui mesej je yer. bila gol ja, 0rang hantar mesej (:
haa~ anyway, yang paling saya happy ialah, Malaysia menang agregat 4-2 dengan Indonesia.
sebelum ni, Malaysia 3-0. then semalam 1-2 dengan Indonesia. so bila dicampur dikali ditolak dan dibahagikan jadilah 4-2 (:
(bunyi 0rang clap3)
wa caya lue la Malaysia! I love You! haa~
(ayat en. Sukiman, eyh3. rindu beliau!!)
haha. disebabkan anda, pasukan bole sepak Malaysia.
cuti saya berlanjutan 1 hari lagi.
0oo yeah!
alhamdulillah. haa~
but3. hari nie. saya rasa sangat2 sakit hati.
sebab, ada 0rang cakap ana tak sopan dari segi percakapan.
how could he/she say that?
tak kenal diriku kah??
geram! rasa macam nak makan 0rang jaa~ biar lagi tak sopan.
hey you! d0n't judge me by its skin.~
( tu diaa. ada ka ayat ni? )
watch what you say friend. (masih dianggap friend kah? ya la kot~~)
apa la sangat ana cakap kat dia. rasa nya dah tapis dah ayat tu biar lebih sopan.
and rasa nya, dengan 0rang lain lagi la ana main bantai cakap jaa~
eyh.. ni luahan perasaan ke? kalau yaa~ jangan tulis banyak2. saya tak nak berlaku tidak sopann~
takut nanti ada ayat yang tak sepatutnya keluar~ ana tak pernah 0ooo tulih benda2 tu dalam mesej ke apa ke~ lalalala.

ok. habis cerita pasal saya sakit hati. ini cerita gembira pula (abaikan jika ada kesalahan tatabahasa)
thanks kat bf saya! boyfriend kaa?
dak laa! bestfriend laa~
sebab paa cakap thanks??
dia dah tolong topup RM 10 ringgit ohh kat ana~
banyak mak aii. betul ka hang yang kasi bf??
(masih dengan syakwasangka kurang percaya)
kalau tak betul pun, ana tetap nak cakap tenkiu lahh!
sebab kredit tu telah menggembirakan hati nuraniku ini. haa~
cecece. ayat~ macam pa lagii. haa.
k la.
lagi banyak ana tulis.
lagi banyak saya melalut~
=.=

urm. k, wasalam..

p/s : malam ni, pakcik zam nak belanja makan kat kuala perlis. hurray! alhamdulillah. rezeki datang mencurah2.
haa~
p/ss : sorry, saya tak patut tulis hal rumah tingkap dalam blog ni~ but ana sangat geram dengan 0rang yang main cakap hentam lintang pukang jaa~
buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu~


POST INI PENUH DENGAN PERASAAN.
sekian harap maklum (:




20101228

apa perasaan anda?

assalamualaikum w.b.t
mari kita menyingkap tarikh ana mendapat keputusan~
tarikh yang agak bersejarah; 23 disember 2010

sebelum tarikh itu;
sempat ana berbual2 dengan abah.

abah: adek, adek rasa dapat berapa?
adek: entah lah abah. 8 k0t. aina tak yakin la dengan bm aina.
abah: bm??? kenapa?
adek: a'ah. susah.
abah: yang lain ada tak?
adek: emm?? ada. science dengan arab. adek yakin adek dapat 6 a 3 b la abah.
abah: habis tu yang 8 tadi tu?
adek: yang tu, separa yakin. abah, kalau adek dapat 7 ke 8 ke, tak pa tak?
abah: emm. tak boleh ke straight a?
adek: emm. adek rasa b0leh dapat straight a. tapi lebih baik adek yakin adek dapat 8 ja. takut nanti adek kecewa.
abah: 0k. takpaa~ insya-Allah b0leh.
adek: 0k abah.

so, pada hari itu;
awal2 pagi lagi, saya dah bangun.
nak kata bersemangat, maybe laa.
ye la, kalau dapat tahu, terhapus satu beban.
sebenarnya, ana tak rasa ketaq pun. sungguh, tak tipu~
tak tahu la kenapa~
maybe, sebab ana memang dah setkan dalam 0tak, terima je kalau keputusan tu 6 a keatas.
kalau bawah dari tu, baru pi nangis sakan 0k~
memang diri ana tenang jer hari tu, siap buat lawak bodoh. and gelak2 sakan.siap makan roti canai 2 kali tambah lagi !
pagi2 lagi dah bagi mesej kat kawan2.
" jum.jum.jum.jum, kita ambek result. ( ala2 iklan j0mheb0h tue) "
supaya semua rasa happy dan dapat kekuatan macam kekuatan yang Allah berikan dalam diri ana (: Alhamdulillah.
so, dah nak sampai sekolah, diri ni, tak ketaq2 jugak.
terfikir gak ana; ' hmm, awat ni. tak ketaq langsung.'
then, ana pun buat la ngengada nak ketaq gak.
sampai ja depan meja yang ada tulis 3 darul salam,
baru laa perasaan tu muncul.
bercampur baur.
lelaki pulak ramai kat situ. so, rasa segan tu, memang banyak.
then, ustazah kh0d suruh ana duduk.
and cakap;
" aina, kamu tolong cari file kamu."
" 0k, ustazah. [hampir tak dengar] saya dapat berapa ustazah? "
" kejap, saya cari nama kamu. [bila beliau jumpa, dengan muka berkerutnya beliau cakap] emm. kenapa teruk sangat ni? "
" huh? teruk? berapa ustazah? [masih riak tenang] "
" 6 a 3 b"
" [dalam hati, ' oo, dah agak dah '] mesti b, bm, sc dengan ba kan ustazah? "
then beliau pun hulurkan slip keputusan. sambil ucap tahniah.
ana pun tengok slip tu dari atas ke bawah, dalam hati [mana b ni?]
" aina, kamu dapat 9 lah "
" huh, ye kaa? "
teroih tarik slip tu. then mel0mpat pi kat abah. [tak rasa segan dah]
then baru ingat tak cakap syukran kat ustazah lagi.
pergi salam2 and sembang2 dengan kawan.
so, lepas tu, ana cepat2 pulang ke rumah. ada hal penting.
hee~

reaksi orang tersayang =]

abah kata " sebenaqnya abah tak kisah pun adek dapat 7 ka 8. kira 0k la tue. tak sangka pulak dapat 9. terkejut jugak, sebab adek banyak main."

mak kata " mak tak yakin pun adek dapat 9 sebab adek pun tak yakin dengan diri adek~ tengok2 dapat 9. Alhamdulillah lah "

kak kata " adek, sampai la pun akak tak mau caya adek dapat 9 tau. adek dah la banyak main.kerja blog, mesej, facebook. buku latihan pun banyak tak sentuh. akak dulu buat tak angkat pala tau. huu~"

abang kata " adek! dah kalah kan abang dengan kakak dalam pmr nampak~ ish. anyway tahniah, i'm pr0ud 0n you"

kawan kata " aku dok aim hang dapat 7 jaa. berok terkejut aku hang kata dapat 9 "

geng sintok kata " weit. geng kita alhamdulillah, semua cemerlang (: "

0rang changlun kata " weh. aku bangga jadi orang changlun " [ayat ni takda kena ngena pun]


sebenarnya, post ni, bukan la nak berbangga 0r so on.
ana tahu ini baru permulaan.
lepas ni, banyak lagi yang terpaksa diharungi. spm and etc ++
as the c0nclusi0n, ana pun tak percaya lagi sebenarnya.
sebab bila pikir balik, memang betul kata kakak.
ana ni kerjanya fb, blog dengan mesej~ payah nak lepas.
maybe, Allah nak bagi peluang kepada diri ana.
Alhamdulillah.

and akhir sekali, ana harap, hubungan ana dengan kawan2 baik ana, takkan berhenti kerana pmr ni jaa. friends forever weyh ): please!!



20101227

the che nah bulat's family (:

assalam (:
ni dia hadiah pmr ana.
pergi ke langkawi bersama 'the chenah bulat's family'

day 1;

bangun tersangat awal! pakai baju sekolah semua. then pukul 8.30 pagi keluar rumah.
otw to smkas (: singgah makan2 dulu.
then pukul 10.30 pagi sampai sekolah. terus tuju kat meja kelas 3 ds.
duduk kat situ and dapat keputusan. melompat jap.
hehe. then pukul 11.30 pagi nak balik, pergi makan abc then balik rumah tukar kereta.
terus pergi jeti kuala perlis and naik bot (:
sampai sana, abang nadzri sambut. then, pergi de baron hotel.
family2 pakat2 ucap tahniah. haha. malam tu pergi makan dekat kedai apa entah. then balik hotel. tengok tv dengan puteri sampai pukul 3. lepas tu tidur. (:

day 2;

afi miss call pukul berapa entah. bangun. mandi2. then breakfast.
lepas tu. bersiap nak pergi geopark.
then pukul 10 pagi naik bot.
haha. time masuk dalam bot, kitorang sedikit peraq. haha. coz bot tu ada tandas!
and. 2 katil. tempat masak, and ruang tamu. ceh~
abang boy, abang bobby and paksu dok berangan nak beli bot tu.
then tangkap gambar ala2 cerita titanic. ~ takdak rejaaa.
haha. pukul 4.30 baru turun bot.
terus pi pantai tengah mandi2 pantai (:
haha. malam pulak, pergi tepi pantai. ada kenduri tahlil. and mencicah (:
then pi ambil kak aisyah kat airport dalam pukul 10.45 malam.
balik hotel, tidur lagi (: hee~

day 3;

bangun awal (:
bersiap dengan pakaian 0ren. then sarapan.
naik van yang ketiga dari 6 van.
sampai tempat tu, tunggu.tunggu. and tunggu sampai upacara perasmian (:
lepas tu, sesi suai kenal. then makan2.
lepas tu, pergi airport, lepas hajat segala bagai and solat (:
then balik semula ke tempat tadi untuk mengikuti acara sukaneka.
haha. masuk 2 acara ja.
isi air dalam botol and lari dalam guni.
dapat n0mb0r 3 dalam acara lari dalam guni. haha.
lepas tu, terima hadiah. and pergi shopping kejap.
beli apa entah~
malam tu, makan BBQ. emm, betulkah?
then, ronda2 sekitar langkawi and balik hotel (:

day 4;

emm. bangun terlewat pulak~ haha.
terus breakfast and terjun kolam.
masuk hotel pukul 10 and bersiap.
sampai jeti pukul 11. naik bot pukul 11.45 pagi.
haa~ tak sempat nak salam paksu's family and pakchaq's family ):
huhu.
sampai perlis pukul 1 lebih. then makan laksa.
then terus balik rumah. melentok~
haa~


here, some pictures (:


the chenah bulat's (:


free style (:


C N 3 (:
van ketiga !


rizq esqandar (:


che ma bulat's family (:


systa, dad, mom, and me


free style (:
keluarga bahagia!


sweet couple of the year (:
mama and papa.


the cuns. haha.~ perasan
ezzati puteri and aina izzati (:


posing di banner
' majlis perjumpaan hari keluarga lebai jusuh '


sis asya and adam (:


adam esqandar (:


rizq esqandar.
cute!


lari dalam guni (:
heee~


penyokong chenah bulat terbaik!


penat dowh! haha.


hadiah.hadiah.hadiah.
dapat towel pink 0h~ haha.


irsyad ezarisyirwan (:
(betul ke eja nama abang eza nih?)


dalam bot. 0tw balik. hee~
mama and aina (:



apa2 pun yang terjadi time reunion nih.
family chenah bulat tetap the best.
and reuni0n ni memang mantap.
walaupun tak boleh kalahkan reunion 2005 dan 2007.
diharap, 2012 akan ada lagi family gathering ni. hee

the ends (:



20101212

huh?

assalam.
hari ini. pergh! (bak kata budak kelas qarar) penat! [bukan makna busuk n0h ampa semua!]
tidur lepas subuh. grr, bangun pukui 7. derr, takleh tidur. perut meragam! dush!
haha. main2 lappy, then pukul 12 keluar rumah. nak pergi kenduri kat jitra.
makanan, sedap! laicikang dia lagi ++++ sedap.
pukul 1.30petang berangkat ke airport. ayah pakcik ad balik dari haji.
first2, kata flight sampai pukul 2. tapi, sebab apa entah. naik lambat. then, depa dah naik, flight tu rosak pulak dah! haha. beberapa jam lepas tu depa naik lagi flight lain.
0k. mereka selamat sampai jam
6.00 petang. Alhamdulillah. oh. boleh tolong kira tak berapa jam??
4 jam tau! penatt tunggu! tapi takpa la. abah kasi makan aiskrim 2 kali.
dah mahai~ p0kai abah. wee.
haha. 0k, tadi kat airport tu, ada la sorang pakcik tu, sembang dengan abah.

pakcik tu: ya, [panggilan untuk ayah saya] ni anak nombor berapa? (sambil tunjuk kat saya)
abah: emm. ni yang kecik la ni. yang last. nombor 4 sekali dengan yang simpan. yang first meninggalkan?
pakcik tu: 0oh.
(sambil tengok ana, dia cakap) adik ni, darjah 6 ka? form 1?
ana: huh?
(terkedu dan kemudian tersenyum)
abah: (sambil gelak2) dia ni dah form 3 dah la!
pakcik tu: 0oh. haluih n0h.
abah: orang form 3 dah besaq2. dia dok tara tu lah~
ana:
(masih terfikir-fikir kenapa pakcik tu teka tak betui) [dalam hati; haluih? maksud pa tu?]



ok. sekarang ana nak perasan sikit. kalau kakak, mesti kata pakcik tu cakap macam tu, sebab ana ni pendek. tapi. bagi ana, haha, ana rasa dia kata camtu sebab saya kuruih la! or maybe. muka muda sangat kut. hah!
hahaha. (sumpah perasan)
0k. saya ngaku saya pendek! dan bak kata nabil, muka dah berkedut.
tak macam dulu muka cekang!
(ada patut dia suruh ana pakai safi rania gold. dush sama nabil)
wee~ hahaha

ok. sambung cerita,
haha. dalam pukul 6.45 singgah solat kat masjid kepala batas. drr. solat asar. pakcik makcik tu tak sempat solat tadi.
ana pun, masuk kereta, grr. tak tau nak buat pa. dum.dum. perut sakit g.
then, sampai rumah pakcik tu dalam pukul 7.15 petang.
wee~
jumpa anak kecik ramai! bestt~
lepas tu, makan bihun + nasi + minum ayaq zamzam.
then, ana tergedik2 nak balik awai.
haha.
so berangkat balik~
sampai rumah.
yeah!
capai katil.
tid0q laa. apa lagi perut pun kenyang kan.
penat lagi tue.
haha. grr. terbangun pulak pukui 2.
huu~ kan dah tak boleh tidur.
tu yang sekarang dok merapu sakan nih.
0k. nak makan. perut bergendang dah.
assalam (:

20101211

malu!

assalam.
weh. malunya!
sebab pa?
biarlah rahsia!
[dah nama pun cerita malu kan, haha]
grr.
yang penting. dari petang tadi! sampai sekarang dah pukui 2.30 pagi.
ana masih malu!
ahh.
[_tutup.muka_muka.cekang_merah.padam_]
aumm. sumpah malu!

[sila ambik perhatian. ini hanyalah gambar hiasan. saya 100 kali lebih c0mel dari ini]

20101210

jeng.jeng.jeng. (:

jeng3.
cun tak?
haha. simple kan?
kalau tak mau puji pun!
aina tak kisah. [ala2 iklan aiman tu]
sebab! yaa~ saya sangat suka!
sangat simple. dan tak serab0t kepala.
(:
grr.
hahaha.

psst; sorry. kurang waras sikit! muahaha!

20101208

like2 (:

assalam.

story2 sikit kisah di kl, jom! hak3.

5.12.10, ahad;
bangun sangat awai! sebab BADMOOD sangat terok!
then, tengok2 tv. main dengan qaseh marissa (: sangat c0mel!
makan2 then bersiap. pukul 12 otw pergi rumah makcik kat kota damansara !
hurray! jumpa ramai sanak saudara. best2.
kat rumah makcik, buat mesyuarat family, bincang pasal reunion family di Langkawi.
sambil2 makan. then, ada acara potong kek sempena birthday paksu and sakinah!
kek? sangat sedap!
lepas tu, semua bersurai (:
pukul 8 camtu, bertolak pergi rumah paksu kat putra height.
best sebab boleh berlama2 dengan puteri, adam and rizq!
main fesbuk! buat pulun. and tengok toy story 3 sampai pukul 4.
tidur. then tak sedap perut. bangun. muntah! argh! dia mula meragam dah.
makan nangka punya pasal la nih!

6.12.10; isnin.
bangun. sebab rizq kacau. perut meragam lagi.
mandi. bersiap. tidur balik.
sampai nak balik, baru bangun. salam2 semua. then masuk kereta.
singgah sg buloh. makan sate.
[makan 2 cucok jek. sebab tak boleh pi dah]
then, pukul 4 continue our journey to kedah (:
haha.
pukul 7 sampai sg. petani.
pergi bandar puteri jaya, nak jumpa along and family yang duduk kat homestay (:
sampai situ, rancang nak tidur situ.
so, sempat la jumpa kak. ya, abg mat, ayesh and naiya! bestt gilos~
haha.

7.12.2010, selasa;
bangun awai!! haha. suka2. mandi2 then siap2. [ingat nak bertolak awai balik rumah]
dalam pukul 9 baru bertolak pi uum. ada jamuan kat kompleks sukan!
haha. sampai sana.
OMG (!) ada ramai kawan!
best!
jumpa maisarah, aalia, iqbal, nasrul and nureen (:
sampai2 situ jek teroih capai makanan!
hak3. tak masuk pun sukaneka sebab pakai kasut tinggi kan.
malas lah. malu pun ada. haha.
borak2 dengan mai sambil usyar bal+ naon main bola dengan budak kecik and usyar adik mai yang berceretek tuh. [betul ka ejaan ni?]
haha. sampai time penyampaian hadiah, ceh.
muka pulun ni jugak yang pergi kutip hadiah. padahal tak main satu pa pun!
dasar tak malu dowh! haha.
dapat la 2 cawan, 2 baju, 2 tampat letak barang!
haha. untung2. naseb baek mai!
haha. tehn acara membungkus makanan.
memang happening lah!
bawak balik sampai satu kotak.
macam nak pindah jak.
haha! then balik. singgah ofis sebab mak nak buat kerja sikit.
lepas siap semua. balik rumah! terus capai katil. tidur! hak3.
bangun2. tengok misscall sampai 10. mesej sampai 20. OMG (!).
lamanya tidur! hak3.
cadang tak nak pergi tolong cik ad kat pasar malam sebab nak tengok cerita hani!
tapi last2 tv tengok ana! ceh. lebih baek pi tolong jek dari buang waktu!
dapat jugak duet.
haha.
apa2 pun. minggu ni, walaupun, banyak benda ditension kan!
because kewujudan budak haremmm tu.
tapi, masih boleh tersenyum! and gembira!
hak3.
0k la. sampai sini dulu. diri masih mengantuk!
assalam (:

p/s; gambar takde satu pun, sebab tak sempat pinjam kamera orang+malas cari kat facebook! (:

20101205

hari yang tensyen tapi menceriakan! hak3.

assalam
fuh. letih hari ni, travel dari pukul 3 pagi sampai pukul 6 petang.
semput!
perjalanan hidup sehari-harian,
lepas tengok cerita si cantik dan si buruk rupa
[adeh! layan jugak cerita merapu nih]
ana dan abah serta mama pun memulakan perjalanan ke sungai petani!
yeah2. cadang nak jumpa along kat sana, and tidur di homestay!
sampai kat plaza tol sungai petani selatan, abah memberhentikan keretanya.
dan menemani diriku yang hendak membaca novel!
so baca la novel tepi tandas kan~
along tak jugak sampai, dah pukul 5 pagi dah.
ana mula rasa, ahh. along ni, mesti tidur lagi nih! aduhai!
then along call, cakap kat abah
" wey, kau tunggu dekat jambatan penang la. kita pi tengok ya dengan mat main badminton, final ni"
dan muka ana pun, berubah jadi merah. then ketawa golek2 sebab perancangan diubah!
adui la along ni, kitorang tunggu punya lama la!
sampai kat penang jumpa along, and maklong. salam2 semua.
then dalam pukul 6, pergi surau dekat dengan usm.
adui la surau tu! macam berhantu jak.
tak da orang langsung. ana nak masuk tandas pun sampai kena suruh abah tunggu depan tandas perempuan. punya la penakot!!
ambil wudhuk pun dekat bilik wuduk lelaki. sebab takut nak ambik sorang2.
cit poodah, penakut gila bangang~
pastu along azan, solat sunat, then abah iqamat. along jadi imam.
weh3. time solat tadi, sumpah teringat smkas! rindu...
tapi tadi makmum 2 orang je la. diri sendiri dengan abah!.
lepas solat, pi kat kereta, makan buah nangka. tunggu maklong solat pulak.
then dalam pukul 7.30 pi makan.
lepas tu pergi usm, nak tengok badminton.
sampai kat usm, main2 dengan naiya and abang ayesh.
naiya dah besar dah. abang ayesh makin pandai! nasib baik mereka masih mengingati diri hamba ini.hak3.
weh3. rindu depa. lama gilos tak jumpak!
masuk2 dewan. muka ngantuk. selangor vs penang.
pergh. punya semangat tengok depa booo selangor..

first game; mix double, kak ya dengan abang mat.
menang weh!
second game; single. sape entah. tapi selangor menang jugag!
third game; single lelaki, abang hafiz. pemain muda! cekang jugak mamat ni main.


team belia selangor;

dalam gambar ni kenai sikit jek; kakya, abg mat, abg hafiz, abg hafizi and abg hafifi (:

juara yang mengalahkan pulau pinang (:


haha. ana yang tak terlibat pun dengan semangat jitu memberi sokongan padu!
dah la tak pakai baju selangor. ketuk botol tak tahu malu. jerit sorak sakan dowh! duduk pulak dekat tempat penyokong penang! naseb baek depa tak boo ana! hak3.
best2. sengap penyokong penang! pukul 1.30 bertolak pergi kl.
tidur.tidur.tidur. bangun kat tapah. tidur balik.
then pergi makan kat tesco. jm bariani. sodap! haaa.
lepas tue, sampai rumah makndak.
akhirnya jumpa jugak dengan anak saudara yang baru, nama qaseh marissa! tak pernah jumpa lagi. tadi baru first time. irsyad pun dah besar!
then,sambung tidur lagi!
haha.
sekarang pun,
nak tidur lagi.
good night!
esok ada mesyuarat keluarga chenah bulat [belah mama]
and potluck!
waa! best. jumpa sepupu sepapat.
anak saudara,
yippi!
0klah. sekian dahulu dari saya!