THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

me. age at now =DD

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

:)

y.o.u ! my follower =DD

you. likelike!

20120604

Sudirman :')


Assalamualaikum :)
* this post will make you to pause the music-bumper above the blog*
disebabkan banyak sangat tayangan pasal Allahyarham Dato' Sudirman Haji Arshad, makanya, saya pun ingin mengambil kesempatan untuk berkarya tentang beliau .
Sungguh, sejak kecik zaman budak-II saya amat-II meminati lagu Sudirman.
sebab semua lagu dia ada meaning and lagu-II dia berkesinambungan pasal hidup dia. 
bukan macam lagu Melayu sekarang yang banyak lagu cintancintun [ memang la aku minat, cuma tak berkembang ]
Sudirman juga pernah memenangi award Aseandan membawa nama Malaysia ke persada dunia.
siapa tak kagum bukan ?
sebagai penghibur, ya Sudirman memang tiada pengganti.
anyways, nak menyampaikan rasa kecewa yang amat sangat bila tengok konsert AKU SUDIRMAN tadi. sebab..
kecewa bila pengacara dan artis buat konsert tu macam konsert rock sampai aku dah tak tangkap feel nak tengok --'
okey fine la depa ada bakat besar boleh terjerit terlolong, tapi, kata pun konsert ingatan, makanya, para peminat sumpah la nak nyanyi bersama.
yang pi ubah melodi rentak gaya tu kenapa --'
haihh, tapi nasib baik ada la beberapa persembahan yang tangkap feel tambahan pula dengan kehadiran Aznil yang buatkan saya terasa kehilangan Sudirman (':
persembahan yang berjaya tangkap feel saya adalah persembahan daripada Adira, Misha Omar, Hafiz, Siti, Rahim Maarof dan Azlan the typewriter !
memang perhh lah walaupun masih tak boleh kalahkan arwah lagi (':

kronologi lagu Dir;

 Dir ada basikal tua : BASIKAL TUA.
bila nak balik kampung : BALIK KAMPUNG !
bila jadi penganggur : AKU PENGANGGUR.
lepas tu, dia dapat kerja pulak dah : BARU DAPAT KERJA.
bila kerja, comfirm kena punch card en : PUNCH CARD.
dah ada kerja, usha la perempuan : MILIK SIAPAKAH GADIS INI ?
then bila dapat kekasih : KASIH + PELANGI PETANG.
namun, rumah tangga Allahyarham tak lama, maka dia cipta lagu ni : TERASING + MERISIK KHABAR.
tapi beliau jugak bersemangat patriotik maka ada lah lagu ni : WARISAN + TANGGAL 31
Sudirman jugak ada tuju lagu untuk orang kampung : APA KHABAR ORANG KAMPUNG ?
dalam waktu yang sama tak lupa orang di bandar : CHOW KIT ROAD.
tapi, macam Allahyarham dapat mengagak akan permergiannya, maka terhasillah lagu ini : SALAM TERAKHIR
tapi yang paling penting dia sentiasa nak buat orang senyum : ONE THOUSAND MILLION SMILES :)

* banyak lagi lagu beliau yang tak tulis. :DD hanya ini yang mampu.

makanya, saya kemukakan 3 video berkaitan.

 video pertama ;

Idola sung by Azlan The Typewriter , a song dedicated for him :')
lirik dia touching, memang tangkap feel !

video kedua :

sung by Allahyarham Sudirman in Asean Award, a song that brought his named to the world :D

video ketiga:

a song entitled Dir *which means Sudirman* sung by Rahim Maarof .

feel it,






Allahyarham Dato' Sudirman Haji Arshad
!954 - 1992

moga arwah ditempatkan dalam kalangan orang yang soleh.
Aamiin .

. Al - Fatihah .

p/s : dulu kecik-II mesti pasang lagu Sudirman + Jamal sampai aku taktau kata ada lagi penyanyi kat dunia ni. --'
p/ss : sebab tu hati aku comel, aku layan lagu-II yang ada feel ja lagu rap-II aku tak suka sebab takpaham HAHA.



2 kata kamu:

syarfa fiqa said...

hahaha.. macam documentary pulak sikit2... hehe (lagu blog dia dah tukar la)

ayna nurya said...

sedap en lagu blog :DD *gelakhebat*