THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

me. age at now =DD

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

:)

y.o.u ! my follower =DD

you. likelike!

20130220

memories (':


Assalamualaikum WBT . 
hihi , dulu aku ada post pasal zaman budak-II aku tapi kena complaint pasal gambar tu tak tutup aurat , so aku buang , jadi sekarang dah tau jawapannya .
 btw , aku taknak post pasal tu .

aku nak post pasal tempat-II yang pernah aku melancong .
actually post ni bukannya nak berlagak ke apa , cuma aku takut suatu hari nanti aku lupa apa yang pernah Allah kurniakan dekat aku , maka aku catatkan dalam blog aku nih .
mudah-mudahan hangpa semua paham :D

mak aku cerita , aku dari baby lagi dah mula melancong . first place luar negara adalah medan , indonesia . buktinya ? aku ada passport time aku baby . woohaa ! tapi taktau hilang mana , aku ada gambar je . hihi .

okey , lepas tu aku tak ingatt dah .
lepass tu , ehmm . time aku 5 tahunn kot , aku pi united kingdom 3 bulan .
mak aku sabatikal kat sana . waktu tu aku kecikk , mana aku nak ingat apa . wuwuwu --'
yang aku tauu , aku ni anak melayu yang takreti BI . pi tadika Chesterpark Kindergarten tu terkial-kial pikiaq kawan-II cakap apa . wuuu , maluu oh XD yang aku tau nakcakapp "MRSS WINTERRR " ha , tu nama cikgu akuu . dia sorang ja aku kenal la kot sampai kat rumah pun dok jeritt " MRSSS WINTERR " . dalam tiga bulan tu , ramai la saudara mak melawat kami , so kami pi la paris main kat disneylandd dia . wooo , aku dokk je dengann mak aku takmainn apa-II .
kat london jugakk , aku pi legoland kat sanaa . sejiukkkk ohh . abah aku sampai kena balut kaki aku dengan plastik dan pakaikan berlapis-lapis stokin . itupunn aku masih teriakk lagii .  

lepas tu , darjah satu , aku pi songkhlaa . Allah dekat je pung , bajet lebih aku ni . BIAQ PI . aku nak cerita jugakk . haa , waktu tu aku la budaak yang comell kann , semua sukaa ja cubit pipi aku . ingatt aku apa ? anak patunggg ka ?

darjah tiga , aku pi newzealand . aiceh , pi dua minggu . waktu sekolahh . untuk pengetahuan semua org , cikgu halim gelar aku RPS . ratu ponteng sekolahh . woohaa , ponteng-II pun dapat jadi pengawas jugak . ada aku kisahh ? haha . best oh pi NZ nih . paling aku ingat , makan banyak-II kiwi dann ada burung kiwi yang comell beb tak boleh terbangg . lepas tu ada seorang tua ni , dia minta derma . dia patungkan diri diaa , bila org bagi duit baru dia gerak cakap terimakasih , lepas tu dia jadi patung lagi . kalau 2 jam org tak bagi duit kat dia , 2 jam la dia jadi patungg . aku yang kesian dekat dia , teptiap hari lalu kot situ dan minta abah aku duit syilingg .
darjah tiga jugakk kott , aku pi netherlands dengan greece dengan mak , abah and abang aku . okey greece bestt sebab aku boleh naik cruise macam org kaya pulak aku rasa . HAHA . Netherlands pun bestt sebab tu kampung aku . *aiceh aku perasan je XD

darjahh 4 aku tak pi mana-II sebab aku insaff . haha , aku dapat cikgu garang nak mati kot , berani aku nak pontengg . takutt aku punn . haha , tau pulak aku ni erti takut nohh . 

darjah lima aku sambungkan kegiatan aku balikk . woohaa ! aku pi lepas aku exam penggal 1 . aku dapat no. 10 exam tu . kira okeyla , aku ni memang bengap sikit time sekolah rendahh . haha , sekolah menengah pun sama je XD . so , darjah lima ni aku pi belgium . Alhamdulillah , tempatt ni indahh bhai . (':  aku pi sana 3 bulan jugak , yela mak aku sabatikal lagi . hihi , bahagia aku punn . 
bulan pertama kak aku ikut serta , abg aku tak ikut . waktu ni kami pi Holland dengan Paris je pun .
lepas tu kak aku balik Malaysia sambung study . bulan kedua , aku duk sensorangg . dah boring sangat , aku perabihkann semua buku yang abah aku beli . woohaa , rajin pulak aku nihh . HAHA .
bulan ketiga , abang aku mai . seronok aku pun waktu tu , ye ah takla bosan sangatt . HIHI . 2 minggu sebelum nak balik malaysia , saja pun family kami nak buat mission impossible TEN countries in 9 days . ingat dekat kott semua negara tuhh , pengsan abah aku bawak kereta pun . hihi . dari Belgium , negara first kami melawat adalah Luxembourg . lepas tu gerak ke Paris . kat Paris ni , kami pi satu laut mediteranian nama Nice ni time tengahhari . okey takmandi sehari jadi aku dengan abg aku teroihh terjun dalam laut tu . terjun-II ja kami dua lari pi kat abah . nangis-II aku . pak aku pelik dah awat dengan kami dua , kena obor ka apa ? tau dak apaa . ayiaqqq tu sejiukkkkkkk nak mampuihh walaupun waktu tu tengahhari . pak aku tak percaya sebab dia tengok org lain mandi selamba je , dia pun terjun je la . ha , padan muka , dia pun bangun sama naik kereta teroih pasang heaterr XD okey , habis cerita Paris , kami pi Monaco . okey , dapat la merasa jalan yang org dok buat racing F1 tu . manaa bestt pun :P haha . lepas tu kami pi Liechtenstein . hish , nasib Malaysia nama senang eja . haha lepas tu kami melalui Austria untuk pi ke Itali . dekat Itali ni , kami makan pizza yang super duper sedapp beb . fuhh , original Itali ah ni . lepas je pi Itali , kitorang sambung perjalanan ke Switzerland . cey , kami ni memang berlagak hebat punn , boleh pulak janji dengan pakngah nak ambik dia dengan makngah kat airport Switzerland . buat macam hebat sangat laa , dah masuk Switzerland pun takpernah . HAHA , tapi Allah permudahkan kami semua , last-II jumpa jugak airport yang betul . woohaa XD lepass pi Switzerland , kami sambung pi Germany . kebetulan , waktu tu waktu World Cup kat Jerman . so nak pergi ah kot boleh merasa stadium depaa . tapi tiket semua habis . gila manusia ni punnn . so , kami pi je la jenjalan je sekitar Jerman . habis semua nih , kami punn balik Belgium . waktu nak tinggal Belgiumm teriakk aku wohh . ye la kat sini ada aiskrim sedap beb , teptiap hari aku pi beli aiskrim kat situ . murahh je pung kalau ikut duit euro dia . 1 euro . haha , kalau ikut duit Malaysia RM 5 la satu scoop tu . okey , kami balik kot Amsterdam , so kami pi la balik kampung Belanda kami tuh . Yey , disebabkan selalu sangat dtg sini *aicehh taksampai 5 kali pungg , aku dahh ingat jalan-II kat sini .  so , Alhamdulillah , with Allah wills , we could do our mission impossible without failed ;')
9 days , 10 countries; Belgium , Luxembourg , France , Monaco , Liechtenstein , Austria , Italy , Switzerland , Germany , Netherlands . lepas aku balik je , aku kena exam pertengahan tahun teroihh . tensyenn aku punn . tapiiiii , ehemm aku dapat no.3 beb exam tu . taktau paseipaa aku takpi sekolah aku lagi hebatt . haha , cikgu kata , " HIANG TAKPAYAH MAI SEKOLAH TEROIHH " hahaha . over cikgu aku punn XD

darjah enamm , aku dok baik-II kat rumahh . lepas tu ada la sikit-II pi Indonesia . tapi dah tak pi jauh-II lepas aku masuk sekolah menengah . YEY )': 
okey , gambaqq bukan takdakk , tapii , hangpa tau la aku mula pakai tudung lambatt , jadi hahaha , padann dengann muka aku laa . takbolehh nak kongsii . XD

till thenn . Assalamualaikum (':


p/s : waktu form 3 aku pernah letak gambar kat FB , dia terselak tangan sikit je . itu pun kena tegur dengan senior aku 4 tahun tua dari aku . ehh , actually , aku nak cakap terimakasih dekat dia . sebab diaa aku dahh mula letak gambar yang betul-II tertutupp takkira la lengann ka kakiii ka . terimakasihh abang senior ! hiangg memangg baikk pungg .




3 kata kamu:

syarfa fiqa said...

fuhhh.... turut terasa mengembara bersama dalam percutian nie saat membaca... :-P anyway.... welcome to malaysia... =)saya bnyak bercuti dalam malaysia ja.. so, i can be a tourist guide here.. ;-)

ayna nurya said...

haha , thankss . i'll bu your tourist guide when we go to oversea . Jyeah XD

Anonymous said...

beznyer dya....jelez sangat2....kechik2 dah berjalan jauh....-syaz