THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

me. age at now =DD

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

:)

y.o.u ! my follower =DD

you. likelike!

20130224

sensitiviti perempuan .


" Yang menguatkan kita ialah "Doa". Yang mendewasakan kita ialah "Masalah". Yang membuatkan kita menjadi yg terbaik ialah memperbanyakkan "Sujud" :) "

Assalamualaikum WBT .
post kali ni aku tak tuju kat siapa-II . bukan post memerli atau post mengutuk . post ini adalah teguran semata-mata kepada sesetengah pihak yang tak faham akan sensitiviti perempuan .
okeyla , aku dah kata dah dalam post aku sebelum ni , sejak akhir-II ni , mood aku memang tak baik sangat . SANGAT TAK BAIKK . okey , aku pun taktau paseipaa . mood makan aku pun masih tak jumpa dan bapak aku sangat risaukan aku sebab aku makan sikit sangat . okey , tolak tepi benda tu . balik pada tajuk .
semalam ada la sorang budak ni , dia msg aku . dah lama dah dia msg aku dan dah lama aku tak puas hati dgn dia . macam biasa dia seorang lelaki . dan dia tanya soalan yang , bagi aku diluar jangkaan la . dan semalam aku badmood maka aku ledakkan bom api kemarahan aku kat dia .
aku minta maaf , selalu aku tak macam tu . HIHI .
apa yang dia tanya , aku rahsiakan . aku taknak buka aib orang , takut Allah buka aib aku di sana nanti . 

tapi , perkara apa yang perempuan sensitif bila lelaki tanya atau cakap .
kalau hangpa tanya pasal perasaan , dan hangpa pun rasa depa takdak perasaan kat hangpa . depa akan sensitif .
kalau hangpa tanya pasal privasi depa , contohnya berat depa , tinggi depa , saiz berkaitan badann ke apa , depa sensitif . jadi TAKPAYAH DOK TANYA .
kalau hangpa dok buat msg cintan cintun dgn depa dgn gaya melampau dan depa pulak tak suka dekat hangpaa , depa sensitif . 
kalau depa takdak mood nak msg , dan hangpa tanya " awat badmood , come moon kaa ? " haa , lagi depa sensitif . nakk kena cabai mulut buatt laa --' kalau depa takdak mood , biarkan saja , kalau nak caring sgt pun tanya " awat , ada masalah kaa ? " ha tu depa boleh terima lagi .
actually , perempuan ni takde ah sensitif mana kalau kena tegur , tambah-II bab agama . tapi dengan cara yang betul laa . 
aku boleh je terima org tegur aku tak kira laki ke perempuan . macam Ikhwan , senior aku . dia ni pandai tegur aku bab-II aurat ni , tapi dia kaji dulu family aku camna , takde main selamba badakk kata benda ni haram , benda tu haram . ye , memang haramm , tapi ada cara lain utk org yang taktau kata benda tu haraam . ye la , aku ni dulu-dulu free hair , jahil beb , mana tahu halal haram macam sekarang ni . 

ni semalam aku post dekat FB . 
" jangan nak ambil tau sangat hal private orang la . buatkan org annoying je --'
adalah benda yang kita boleh kongsi dengan orang , dan ada benda yang kita kongsi dengan Allah je .
*ktakenote , I'm warning you beb . "
 daak , aku bukan takbagi hampa caring-II kat perempuan ni , bolehh haih . siapa kata tak boleh . tapi hangpa kena la tau batas hangpa jugak .  takkan semua benda nak share dengan kawan kott , habis laki kitaa dapat apaa ? kesian laki aku nanti wei :')
btw , aku bagi msg ni , sebagai balasan kemarahan aku semalam . aku harap dia maafkan aku atas kekasaran aku yang tak disengajakan . aku emo beb semalam .
" aku harap lepas ni kalau hang nak msg aku , hang reti nak jaga sensitiviti perempuan . Hang jangan nak buat perempuan ni sesuka hati hang ja . Aku segan nak msg dengan hang paseitu la . hang jgn buat semua perempuan macam sedara hang je . Dulu aku lain , sekarang aku lain dan kita pun sekarang dah kawan je . Takde lebih-II . So aku harap lepas ni hg tak ganggu privasi aku dan tak melebih bila msg aku . btw , thanks for everything . Kmornight "

btw guys , kalau perempuan tak balas msg dengan hangpa tiba-II tu , ada la sebabnyaa , adala salah dekat mana-II tu . depa ni cepat sensitif .  
aku bagi pendapat berdasarkan pendapat aku . mungkin aku sorang je perempuan yang sensitif benda-II mcm nih . who knows right ? Allah je tahu hati kita semua ni .
 p/s : aku pun sedang berusaha menjaga sensitiviti lelaki apabila bermsg , bertwitter dan berfacebook . kita semua tak sama kann . perkara yg org tak suka tu jangan dibuat , takut lama-II dibenci .
ktill then ! Assalamualaikum (:

0 kata kamu: