THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

me. age at now =DD

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

:)

y.o.u ! my follower =DD

you. likelike!

20111128

antara diri dan mereka :D


assalamualaikum WBT :D
hey, kamu!
renyihh sikit.
renyihh bagi nampak gigi (:
takpa, takgilaa haihh. renyihhh tu buat kita bahagia.
buat kita gembira.
buat kita ..
cukup2 lah tu mukadimah awal XD

ok la, topik nak cakap;
antara DIRI dan MEREKA?
perh2, tajuk macam hangat. tapi, biasa je lahh labu!
kalau lah saya bagi pilihan kat hampa semua *siapa yang baca blog ni je lah kan. MACAM LAH RAMAIkann*
adakah hampa akan pilih mementingkan diri sendiri ataupun keluarga?
ye lahh,
lumrah kan, kehendak kita tak sama dengan keluarga.
lumrah kan kita nak jadi artis tapi keluarga nak kita jadi cikgu.
lumrah kan kita nak lepak, keluarga kita tak bagi.
lumrah kan kita nak kat girls/boys tu tapi keluarga dah ada pilihan lain :D
LUMRAHkann?
so. kat sini.
kita kena buat pilihan :D
ya, saya tahu.
pilihan itu sukar.
pilihan itu menyakitkan.
pilihan itu kadang2 memang KEJAM (:
tapi, tetap tak boleh nak elak daripada buat pilihan kan?
so, bagi pendapat saya,
antara diri dan mereka,
mungkin saya akan pilih MEREKA.
sebab apa yaa?
sebab bagi saya,
mereka dah banyak korban kat DIRI kita sampai kita jadi berjaya macam ni.
memang la, DIRI yang penat2 belajar semua tu kann,
tapi, penat lagi ke belajar daripada sara DIRI kita?
nak cari duitt, nak cari tempat tinggal, nak cari makanan, nak bayar yuran, nak bayar duit untuk kerajaan *duit seratoih yang kita dapat tu duit makpak DIRI jugak*
mereka yang tanggung kita dari besaq cari kelingking sampai dah besaq papan iklan Tesco. *saya dikecualikan*
bila lagi kita nak balas jasa MEREKA, MEREKA nak tengok kita berjaya je kot.
so, bagi saya, saya akan pilih mereka.
pilih pilihan mereka.
mungkin sakit kat DIRI, tapi, DIRI kita seorang yang menanggung sakit tu.
kalau kita pilih DIRI, ramai yang akan sakit. MEREKA tu ramai, kalau ada 10 beranak. sepuluh lah sakit dengan kita.
so, satu lawan sepuluh, mana terukk? sepuluh lahh kan :D
dulu, abah pernah cakap " adik, hang nak balaih jasa mak dengan abah satu jaa, jadi doktor"
bayangkan, penat2 dok bagi tidoq atas buai kecik2, penat2 pukoi nyamuk time kita tidoq kecik2, depa suruh kita jadi doktor jaa. *taktau la family lain*
so, bila lagi kita nak balaih jasa depa?
time ni je lahh kann?
so, kita usaha dulu bagi dapat apa yang depa nakk, kalau tak dapat, tu lain kira pulak, yang penting kita usaha dulu.

kita hanya merancang, Allah yang tentukan, so kita usaha untuk merealisasikan apa yang dirancang, dapat tak dapat lain kira sebab tu kerja Allah.
yang penting, kita terima je apa yang kita dapat lepas kita dah berusaha.
selagi permintaan mereka tak bertentangan dengan syariat, tak salah kan kita cuba untuk merealisasikan permintaan mereka?
tapi,
ini hanya pendapat peribadi saya,
anda?
hak anda.
sama ada nak pilih DIRI atau MEREKA!


:D

p/s: tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang sudah tiada, hanya untuk motivasi diri sendiri :) sekian!

*semalam aku mimpi aku dapat adik ):
mainan tidur je kann. sabar laa, ada nad pun dah cukup
Alhamdulillah*



0 kata kamu: