THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

me. age at now =DD

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

:)

y.o.u ! my follower =DD

you. likelike!

20111124

series, tak sanggup bagi minah ni sedih (:

assalamualaikum,

hey awak, ya awak, senyum sikit!
eh, senyum banyak.
sampai telinga okey!
kalau boleh bagi nampak gigi yang putih dan cantik tu!

yaa! senyum lagu tu baru nampak segak :D

nak cerita apa entah?
lupa sat. (:
hha, ok lah.
nak tanya, kenai entah budak nih;

*curik*

kenal dak? kenal dak?

haa? tak kenal.
haru sungguh lahh.
nak kena perkenalkan pulak.
nama dia, Nur Nadhirah Afifah Hussain.
bakal jadi form 3 tahun depan (:
budak pandai lah jugak. [sebagai satu doa]
and, sekepala dengan saya la kot kan.

ok, taktau kenapa, tetiba nak cerita pasal dia nih. hehe (:
dia ni sebenarnya, my fake sister.
ye lah, adik angkat.
tapi, ok series, sayang dia gila la kot kan.
dia? taktau la. dia pun ada kak kandung, so, tak kisah sangat dia tak berapa sayang kat saya pun. her sister deserve more than me right?
saya takpe lah, adik pun takdak.
nak cari kak angkat pun, perh, sumpah taknak.
hehe.
kitorang kenal time dia form 1, which mean saya form 3 la kot kan.
*tudia, buat2 lupa boleh*
and, tarikh declare dia jadi my fake sister, tak tahu lah bila (:
pelik kan?
haha, tiba2 je dah anggap dia macam adik.
and, sebenaqnya, tak pernah pun panggil adik dekat dia.
*tahun ni baru nak mula, tu pun muka segan lagi, tapi takpa aku sayang dia*
tahun lepas, tak heboh sangat pun pasal dia ni adik angkat saya.
tahun ni lagi lah kan, sebab saya pindah.
but, saya rasa, ramai je form 4 yang tau pasal ni.
hehe.
waktu cakap kat dia kata nak berpisah,
taktau la respon dia apa kan (:
depan dia ja time cakap nak pindah saya tak teriak.
depan orang lain saya teriak okey!
*maybe, nak jaga ego saya sebagai seorang kakak kot*
and, time hari last pun, kitorang jumpa sat ja. itu pun kat surau.
and time tu pun dia kelam kabut nak pergi mana entah.
ok, not your fault dear (:
mak dengan abah pun suruh saya cepat, so, memang tak sempat nak teriak la kan.
then, time pergi MAC, tahu apa?
dia teriak okeyy!
dan saya sangat terharu.
*tapi tak tunjuk jugak*
just suruh dia stay dengan saya.
jalan sama-sama.
and she gave me a cute pink teddy bear!
kitorang bagi nama *NADAY*
tudia, macam pemain tennis tu pun ada kan,
haha, lantak lahh (:

awak tetiba cakap pasal dia?
okay, time first2 pindah dulu, serius, macam tak kisah sangat pun.
dan dengan izin-Nya, dapat sedorm dengan Al-Attas, and dia sangat2 baik dengan her fake sister.
panggil adik. sentiasa disamping adik dia. and tak pernah berenggang.
kat situ, mula timbul perasaan *Jealous* tapi pendam ja.
yang paling penting time tu, baru timbul perasaan kesian, sebab tak layan Nad dengan baik.
time tu baru rasa bersalah,
time tu baru rasa kalau boleh putar masa, saya akan layan dia sebaiknya.
but, its Allah fate kan (:
siapa boleh lawan?
so, saya pun mula layan dia dengan baik.
memang tak pernah gaduh, but, dulu tak rasa baik.
sekarang dah okeyy!
kami punya relation sumpah unik.
awat?
sebab sejak saya pindah dari bulan 3, saya baru telefon dia sebanyak 2 kali.
hantar mesej pun sebanyak 2 kali.
*tepuk tangan sikit*
setia dak?
haha, tapi, kitorang main wall ke wall la.
cuma, susah la kan sebab bila dia on saya tak on, bila saya on dia tak on.
but, i like this!
unik hapee! makin buat saya merindui dia.
haha.

ok tulis apa lagi entah?
hmm, seriesly, tak sanggup nak buat dia sedih.
sekarang pun dah duduk jauh, nak tengok dia tak boleh dah.
nak dengar masalah dia tak boleh dah.
nak pinjamkan bahu kat dia pun tak boleh dah.
tau cerita dia dari fb or her new blog jer.
itupun, tak padat.
so, untuk apa yang saya taktahu, saya minta maaf atas kekurangan ini.
kekurangan yang tak dapat ambil berat tentang Nadh 100%.

"adik, kalau hang sedih dan ada masalah, jangan dok pendam. cerita la kat sesapa *aku pun boleh*, jangan sedih, sebab aku pun sedih jugak tengok hang sedih. aku nak hang happy ja. lagi satu, hang ikhlaskan apa yang pergi dari hang. contoh macam perpisahan ke, apa2 lah kan.
buat semua benda sebab Allah. aku harap, hang jadi budak yang baik. *jangan jadi macam aku, aku tak cuku baik* hang belajaq elok2 nah, bagi score PMR. kalau hang rasa hang okey dok situ, stay je, tapi kalau hang nak cari pengalaman baru, hang pindahlah. tapi hang jangan dok buat menyesai macam aku pulak. nanti tak bahagia hidup. aku sekarang dah tak menyesai dah sebab aku nampak apa tujuan Allah bagi aku buat keputusan ni. okeyy, benda ni mungkin susah untuk aku cakap ni, tapi, kalau hang nak kak angkat yang lain *sebab hang fedup dengan aku* hang ambil lah. bukan niat aku nak buat macam kak2 sebelum ni, tapi aku rasa bersalah kat hang tak dapat jaga hang dengan elok. *tapi kalau nak still dengan aku pun baguih jugak, lagi aku suka. hehe* heh, aku pun dah taktau nak bagi pesanan pa, ha! jangan lupa baca Al-Mathurat pagi dan petang. Jangan lupa doakan kesejahteraan ayah dan mak sebab kat depa la terletak keredhaan Allah. jangan carik pasai dengan kawan2, sebab tanpa depa, hang tak boleh nak hidup. last sekali, cari la SAHABAT yang baik yang boleh pimpin hang ke syurga.
aku sayang hang sangat2 dan aku tak sanggup bagi hang sedih, kalau hang dah teriak baca benda alah ni, cepat2 lap ayaq mata hang tu bagi kering (: "

perh, macam wasiat pun ada. haha, anyways, teringin nak cerita pasal dia dah lama dah.
tapi baru ada masa.

p/s: kakak dan abang kandung jangan risau nah, adik masih menyayangi anda walaupun ada fake sister nih (:

Nur Nadhirah Afifah
ILY!


ok. segann. -.-
haha!
=D

2 kata kamu:

syarfa fiqa said...

sumpah, u r da god sister.... =)

ayna nurya said...

haha. thnx encek (:
u r the good brother too!