THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

me. age at now =DD

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

:)

y.o.u ! my follower =DD

you. likelike!

20130517

Sekiranya .


" Wahai Tuhanku , aku berlindung kepadaMu dari hasutan syaitan-II . " 
[ 23 : 97 ]

Kadang-II aku terfikir .

Sekiranya esok hari terakhirku .
 Sempatkah aku bertaubat , atas dosa-II yang aku lakukan ?

Sekiranya esok hari terakhirku .
Cukupkah segala amalan yang aku lakukan ?

Sekiranya esok hari terakhirku .
Sampaikah aku ke syurga-Nya dengan amalanku ini ?

Sekiranya esok hari terakhirku .
Sempatkah aku memohon maaf atas segala kesilapan yang aku lakukan kepada insan-II lain ?

Sekiranya esok hari terakhirku .
Adakah aku sudah menggembirakan hati kedua ibubapa ku ?

Sekiranya esok hari terakhirku .
Adakah aku sudah puas bermesra dengan abang kakak ku ?

Sekiranya esok hari terakhirku .
Dapatkah aku sempat mengingati semula kenangan pahit manis dalam hidupku ?

Sekiranya esok hari terakhirku .
Adakah ada insan yang merasai pemergianku ?

Sekiranya esok hari terakhirku .
Siapakah yang akan mengingatiku ?

Sekiranya esok hari terakhirku .
Adakah mereka memaafkan aku ?

Sekiranya esok hari terakhirku .
Tahukah mereka yang aku terlalu sayang akan mereka ?

Sekiranya esok hari terakhirku .
Adakah ia adalah Syahid ?

 "Tiap-tiap umat mempunyai ajal, maka apabila telah datang ajalnya mereka tidak dapat mengundurkannya barang sesaat pun dan tidak dapat (pula) mencepatkannya. "

(Surah Al-A'raf: ayat 34)


Ya Allah , sempurnakanlah ajalku dalam keadaan Islam .
Semoga lafaz syahadah menjadi lafaz terakhirku .

Amiin .

Till then :')




0 kata kamu: