THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

me. age at now =DD

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

:)

y.o.u ! my follower =DD

you. likelike!

20130406

A- for Biology 4551 .


" Sometimes , the best moment is the worst moment "

 penatnyaaaa nak sampai giliran Biology nihhh -,-
adoyai .
apa-apapun , waktu exam Biology ni , aku rasa , aku memang tak berapa nak yakin aku boleh jawab .
yela , aku banyak tak masuk kelas sebab sakit , study pun banyak tak khatam .
lepas jawab je Bio ni , terus aku kata " ni comfirmmmmm tak A nih -,- " . Aku target Bio aku , B+ ke B ke C+ ke C ke , tak sangka pulak dapat A- :D
kertas 1 aku taktahu la salah berapa , sebab subjects science semua aku tak check . ngeri sangat aih nak check punn . aku cuma berharap dekat kertas 3 aku je . sebab kertas 3 aku yakin dapat 45/50 .
bila buka-II je kertas 2 . Astargfirullah . Aku istighfar pelan-II .
soalan susah . mungkin tak susahh , tapi aku tak baca LANGSUNG topik yang dia tanya .
selak muka surat kedua , ketiga , keempat sehinggalah yang terakhir ,
Astargfirullah , " AKU NAK JAWABBB APA NI ? " sumpah kaget habis ah .
 tengok balik muka surat satu sampai muka surat terakhir .
tangan berat ja nak tulis jawapan .
tapi takpa , HENTAM PI YAKIN DIRI AINA IZZATI .
' Aku tengok Am jawab macam senang je '
jadi , aku bangun , aku pi tandas .
basuh muka .
masuk balik tenangkan diri .
pegang pen , baca Bismillah . " Ya Allah , permudahkan Aku . "
aku tengok soalan dengan pandangan kosong dan tangan aku je yang menulis . entah apa lah yang dituliskan , aku pun tak pasti .
banyak jugak soalan-II yang aku tinggal .
sampai tang esei .
Astargfirullah . Nak jawab esei mana ni ?
kaget kali kedua . masa dah tak banyak .
 tapi , aku yakin Allah akan tolong aku . Sebab usaha aku dekat Bio agak banyak jugak berbanding subjek lain .
Aku pun pilih yang terbaik , tanpa fikir apa , aku mula menulis sambil berdoa " Tawakal tu alallah "
bila habis je jawab esei , aku belek balik mukasurat depan . sampai ke mukasurat terakhir struktur .
jawab apa yang tak terjawab .
hentam dengan penuh keyakinan . hihi .
lepas tu , habis je ayat terakhir aku tulis , pengawas kata masa tamat .
takpe , aku redha lepas tu .
Alhamdulillah , Paper 3 dia agak senang . Jadi aku kampui balik kekecewaan aku waktu jawab Paper 2 . keluar je dewan exam , aku pergi surau . Aku menangis .
Biology adalah satu-satunya subjek yang aku menangis :'l
dan Alhamdulillah , dengan tangisan aku , tanpa disangka , aku dapat A-
biarlah org nak kata result Bio aku ni lekeh , tapi selepas kesukaran yang aku alami dalam dewan exam , aku sangat bersyukur dengan keputusan ni .
terima kasih Ya Allah :')
Cikgu Hafizah , Cikgu Rofidah , Cikgu Akmal dan Cikgu Zahrul , mereka merupakan guru-II Biologi aku .
sungguh , aku berhutang ilmu dengan mereka , dan hutang ini tak mungkin dapat kubalas .
terimakasih cikgu , atas jasamu bersabar mendidikku .
daripada D waktu trial , aku dapat A- .
*trial aku memang teruk sei . aku migrain 2 subjek ---> addmath dan bio .
tapi Alhamdulillah , time SPM Allah jauhkan aku daripada migrain dan gastrik . :)
apa-II pun , minta maaf cikgu , hanya ini yang mampu aku berikan .
Apa-apapun , tak lupa kepada tutor Bio saya , Sakinah dan Sara .


 27/11/12 [ Tuesday ]

( Paper 1 )
8.00 am - 9.15 am

( Paper 2 )
10.00 am - 12.30 pm

( Paper 3 )
2.00 pm - 3.30 pm


till then .


0 kata kamu: