THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

me. age at now =DD

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

:)

y.o.u ! my follower =DD

you. likelike!

20130406

A+ untuk Bahasa Melayu 1103 .


"  Betulkan niat , bulatkan tekad . Allah bersama-sama kalian "
[ Encik Ariffin Salleh ]

*post ini berbaur skema . harap maklum .

Alhamdulillah .
Dengan kuasa-Nya , aku berjaya memperoleh A + dalam subjek Bahasa Melayu .
Jutaan terima kasih aku ucapkan kepada guru-guruku yang tak jemu mengajar , berleter , dan memarahi aku .
Cikgu Sukeri , CIkgu Nadjmi , Cikgu Amir dan Cikgu Ariffin .
Terima kasih atas pengorbanan yang telah kalian sumbangkan .
sungguh , sewaktu menjawab soalan BM , target untuk subjek ini hanyalah A- . Sebabnya ?
Tulisan , Astargfirullah ---> aku pun tak boleh faham . Jawapan ---> sangat-sangatlah tak memuaskan daripada latihan yang selalu dibuat . Karangan ---> entahlah , isi banyak bercampur dan berulang . Arahan ---> arahan yang diberi banyak tak dibaca dengan betul .
 tapi betullah , apabila kita berusaha dan bertawakal kepada-Nya , insha-Allah , Dia beri yang terbaik .
sungguh , selepas kertas BM , rasa macam punah harapan untuk mendapat A , macam nak putus asa hari itu juga , tiga bulan aku berharap " Ya Allah , hamba mohon , minta-mintalah BM dapat sekurang-kurangnya A- " sebab apa ? Sebab hati ini rasa , BM akan mendapat B . 
bila tengok saja slip keputusan itu , mata tertancap kepada subjek BM , dan Alhamdulillah , Allah kabulkan permintaan aku . Malah Dia beri lebih , iaitu A+ :')
terima kasih Ya Allah .

cikgu , maafkanlah diri ini , andai selalu tidak membuat latihan yang diberi .
ya , aku mengaku , banyak sangat karangan yang aku tak pernah nak buat .
bila cikgu minta buku , sumpah muka aku pucat lesi .
sebab dalam kerja sekolah BM , karanganlah yang paling aku malas nak buat .
komsas pun , tatabahasa pun , pendek kata semua lah . )':
cikgu , maafkanlah diri ini , andai selalu terlena dibuai mimpi , sewaktu dirimu sedang mengajar .
sungguh , banyak kali aku berbuat demikian .
tambah-tambah kalau waktu BM sampai 4 masa .
kadang-kadang wajib 2 masa aku tidur .
lepas tu bangun celik balik , menyesal .
sebabnya , cikgu penat-penat mengajar dekat depan , aku pula tidur dibelakang .
sepanjang aku tidur , tak pernah lagi cikgu panggil nama aku , mungkin cikgu tak nampak atau mungkin cikgu buat-buat tak nampak . entahlah kan ?
 cikgu , maafkanlah diri ini , andai selalu menyakiti hatimu .
sungguh , aku tak bermaksud begitu .

apa-apapun cikgu , kalianlah yang terbaik .
yang sanggup membantu kami ,
mengorbankan masamu demi kami .
Terima kasih Cikgu (':


5/11/12 [ Isnin ]

( Kertas 1 )
8.00 am - 10.15 am

( Kertas 2 )
2.00 pm - 4.30 pm

till then .

p/s : terusik jiwa bila membaca post ini , " Untuk kalian... anak-anak i-KUPs "   oleh Cikgu Ariffin Salleh (':


3 kata kamu:

Atiqah said...

hewhew.. aq da 2-3 kali kntoi ngn inche hafizan tlelap dlm kls.. tmbah2 time dy buat komsas.. =p

ayna nurya said...

haha , hang ni tak reti cover betoi XD

Atiqah said...

aq mg x bniat nak cover pun.. and x bniat nk tdo.. tpi dah tlelap hee...